16.7 C
Craiova
vineri, 3 mai, 2024
Știri de ultima orăActualitateParcarea subterană, pe tapet

Parcarea subterană, pe tapet

Proiectul parcării subterane de 1.000 de locuri din centrul oraşului a fost reintegrat în peisajul investiţional al Primăriei Craiova.

Autorităţile din Craiova vor să pună în practică ideea construirii parcării subterane de sub părculeţul de la Teatrul Naţional „Marin Sorescu“. Proiectul a fost abandonat în urmă cu doi ani, când încercarea primăriei de a găsi un investitor a eşuat. Primăria a scos la licitaţie concesionarea obiectivului către un partener care să investească 20 de milioane de euro, să exploateze parcarea, să plătească apoi o redevenţă de 150.000 de euro pe an Primăriei Craiova, în primii trei ani, şi apoi 10% din cifra de afaceri, dar nu mai puţin de 300.000 de euro pe an. Pe de altă parte, tariful de parcare nu putea fi mai mare de 5,1 lei pe oră. La licitaţie nu s-a prezentat nimeni, aşa că a fost anulată, iar procedura nu a mai fost reluată, primarul Antonie Solomon declarând la acea vreme că o asociere ar putea fi dăunătoare, având în vedere volumul şantierului care ar urma să se deschidă în centrul oraşului, în cazul în care partenerul nu ar mai putea să susţină financiar lucrările. Craiova a fost însă nominalizată între polii de creştere urbană beneficiari ai Programului Operaţional Regional şi poate cheltui în proiecte de infrastructură zeci de milioane de euro, din fonduri nerambursabile. „Trebuie să avem proiecte de rezervă la Planul Integrat de Dezvoltare. Parcarea subterană este unul dintre proiectele importante pe care trebuie să le promovăm şi sperăm să ajungă banii şi pentru acestea. Oricum, trebuie să fim pregătiţi“, a spus viceprimarul craiovean Mărinică Dincă. Acesta a spus că rămâne valabilă şi varianta parteneriatului cu oameni de afaceri interesaţi în finanţarea construcţiei. Parcarea subterană a fost proiectată pe trei niveluri, cu 1.000 de locuri, pe o arie de 27.000 de metri şi cu un volum de peste 65.000 de metri cubi. Scopul declarat a fost să asigure fluidizarea viitorului sistem rutier din zona centrală a Băniei, alături de pasajele de pe bulevardul Carol I şi de pe Calea Bucureşti.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

15 COMENTARII