10 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateTaxa interesului personal

Taxa interesului personal

Ameninţaţi de procedurile de infringement deschise de Comisia Europeană, politicienii au aprobat în luna aprilie noua grilă de calcul a taxei de poluare auto, care înlocuieşte taxa de primă înmatriculare.

Aceasta va fi aplicată începând de mâine şi va fi calculată printr-o formulă care include coeficienţi stabiliţi în funcţie de gradul de poluare a motorului (normele Euro) şi emisia de dioxid de carbon, suma rezultată pentru fiecare subcategorie fiind ajustată cu o cotă de reducere raportată la vechimea maşinii, situaţia tehnică generală, nivelul de dotare şi rulajul mediu anual, cu un număr standard de kilometri pentru fiecare tip de autovehicul.

După noua grilă, taxa creşte pentru maşinile noi vândute în România, în timp ce valorile scad la jumătate pentru autovehiculele Euro 1 şi Euro 2 cu motoare de până în 2.000 de centimetri cubi.

 

Importatorii vor fi defavorizaţi

 

Susţinător vehement al formei vechi de calcul a taxei de primă înmatriculare, Brent Valmar, vicepreşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile din România (APIA), se contrazice, considerând că actuala taxă „lucrează împotriva interesului naţional“. Explicaţia e simplă: taxa de primă înmatriculare, care intră în vigoare mâine, defavorizează APIA pentru că prevede scăderea taxei la înmatricularea maşinilor vechi şi creşterea cuantumului pentru cele noi. De partea cealaltă, noua taxă respectă dreptul cetăţeanului de a putea alege un autoturism cu acelaşi grad de poluare, dar la un preţ mai mic.

„Noua taxă lucrează împotriva interesului nostru naţional. Noi trebuie să avem grijă de producţia internă, mai ales în condiţiile în care mai avem un producător (Ford – n.r.) care începe în curând fabricarea de maşini. (…) Suntem foarte permisivi la ceea ce înseamnă să le curăţăm curţile vecinilor şi prietenilor noştri din vest. Ei îşi urmăresc interesul foarte limpede, şi anume să-şi cureţe parcul, şi evident că maşinile ajung la noi, la bulgari, la polonezi“, a afirmat Valmar, director general al unuia dintre cei mai mari importatori auto de pe plan local, Porsche România.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

8 COMENTARII