Circulaţia feroviară în staţia CFR Băniţa, din judeţul Hunedoara, a fost blocată timp de câteva ore, după ce locomotiva unui tren de marfă format din 19 vagoane cisternă încărcate cu circa 900 de tone de combustibil a luat foc noaptea trecută, chiar înainte de a pleca din staţie.
Pompierii militari din cadrul ISU Hunedoara au declarat că pericolul ca trenul să sară în aer a fost mare şi au precizat că incendiul a fost cauzat de o instalaţie electrică, informează NewsIn.
Incendiul a fost observat de către impiegatul de mişcare al staţiei CFR chiar în momentul în care îi înmâna mecanicului de locomotivă foile de parcurs. "Când m-am dus cu foile la garnitură, am văzut o degajare de fum care venea de la locomotivă şi i-am alertat pe mecanici. În interiorul locomotivei s-au defectat nişte echipamente electrice, care au luat foc. Mecanicii au intervenit imediat cu extinctoarele şi au reuşit să stingă focul”, a declarat impiegatul de mişcare.
Mecanicul de locomotivă, Traian Popa, a declarat că focul a izbucnit din cauza supraîncălzirii rezistenţelor de comutare, dar a reuşit să-l stingă la timp.
Timp de o oră, întreaga zonă a fost izolată de poliţişti şi pompieri, de teama unei explozii, având în vedere că vagoanele erau încărcate cu benzină, motorină şi păcură. Potrivit comandantului pompierilor militari, lt. Adrian Avram, riscul a fost de grad maxim. "Focul a fost stins de mecanici până să ajungem noi, însă a trebuit să verificăm dacă este în deplină siguranţă locomotiva. Iniţial, în momentul în care am primit apelul ni s-a transmis că garnitura este goală, dar la faţa locului am constatat că vagoanele-cisternă sunt pline. Cauzele producerii incendiului sunt de natură electrică”, a precizat Avram.
Anul trecut, în staţia CFR Băniţa s-a mai produs un incident asemănător. O locomotivă a luat atunci foc, iar pompierii militari s-au luptat mai bine de două ore cu flăcările.