19 C
Craiova
duminică, 16 iunie, 2024
Știri de ultima orăActualitatePreţul drumurilor, după ochi

Preţul drumurilor, după ochi

Primăria Craiova a contractat lucrări de asfaltare, fără să ştie cât o costă metrul pătrat de beton sau de asfalt.

 

În Craiova, lucrările de reabilitare a străzilor şi trotuarelor, licitate pentru 24 de milioane de lei la prima strigare, se atribuie la global. Întrebat ieri cât îi costă pe craioveni un metru pătrat de carosabil modernizat pe bulevardul 1 Mai, de pildă, unde tocmai s-a deschis şantierul, funcţionarul îndrituit al primăriei a ridicat din umeri, susţinând că valoarea lucrării a fost estimată „per total“. „Nu putem şti în acest moment cât costă turnarea unui metru pătrat de beton asfaltic. Sunt mai multe categorii de lucrări, fiecare evaluată în funcţie de mai multe condiţii. O să ne ghidăm după devize“, a declarat ieri directorul Direcţiei investiţii, programe de dezvoltare, Sever Bordu.

De altfel, nu numai preţul betonului şi al celorlalte materiale este secret, ci şi pretenţiile primăriei, caietele de sarcini pentru modernizarea străzilor nefiind publicate nici după adjudecarea licitaţiilor. Dacă preţul la metru al asfaltării este necunoscut, garanţia acordată de constructori este de obicei aceeaşi: un an de la data recepţiei finale. Dan Dumitru, directorul firmei Domarcons SA, participantă şi ea la asfaltarea de primăvară, spune că societatea pe care o conduce acordă garanţie un an, „aşa cum se obişnuieşte“. „Garantarea pe o perioadă mai îndelungată ar ridica şi costurile cu care am participa la licitaţie, însă nu semnificativ“, a mai spus Dan Dumitru.

Confuzie şi la general

Nici la general primăria nu pare hotărâtă asupra preţului lucrărilor pe bulevardul 1 Mai: 5,55 milioane de lei – conform cererii de ofertă, 7,02 milioane lei – în lista de investiţii a municipalităţii, 5,6 milioane de lei – în contract. Se ştie sigur însă că firma Ancorad, câştigătoarea licitaţiei, şi asociatele ar trebui să betoneze bulevardul, să-l lărgească la intersecţii, să construiască 450 de parcări şi şase staţii de autobuz pe o lungime de 1.600 de metri, începând de la intersecţia cu bulevardul Ştirbei Vodă. Termenul de execuţie este de patru luni, începând de ieri. Menţionăm că până acum s-au semnat cinci contracte pentru asfaltarea străzilor şi trotuarelor din Bănie, primele trei fiind deja în derulare: Brestei, A.I. Cuza şi 1 Mai.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

2 COMENTARII