11.4 C
Craiova
vineri, 1 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăActualitateAeroportul, Fata Morgana pentru investitori

Aeroportul, Fata Morgana pentru investitori

Mai mulţi investitori britanici interesaţi de dezvoltarea unor afaceri pe terenul din jurul Aeroportului din Craiova ar putea rămâne cu buza umflată. Deşi fac de câţiva ani demersuri pe lângă autorităţile centrale pentru preluarea pământului, autorităţile judeţene nu sunt nici azi proprietare ale activelor armatei din zonă.

Oportunităţile investiţionale de la Aeroportul din Craiova i-au fost prezentate în luna septembrie ambasadorului Marii Britanii, Robin Barnett, la vizita sa în Dolj, tot atunci, Agenţia de Dezvoltare Sud-Vest Oltenia semnând un parteneriat cu o agenţie similară din regiunea Wakefield, Marea Britanie. Colaborarea nu a rămas însă doar pe hârtie, britanicii arătându-se interesaţi de Aeroportul din Craiova şi de potenţialul investiţional din zonă. Potrivit directoarei ADR, Marilena Bogheanu, directorul Agenţiei de Dezvoltare Wakefield, Mohan da Silva, a propus chiar o întrevedere cu preşedintele Consiliului Judeţean Dolj, Ion Prioteasa, pentru a analiza situaţia aeroportului. Bogheanu a declarat că directorul agenţiei britanice a spus chiar că a găsit deja investitori interesaţi de dezvoltarea unor afaceri la aeroport: spaţii industriale, hoteluri sau zone de distribuţie, însă acestea vor fi practic imposibile în situaţia în care terenul nu va fi preluat de administraţia judeţeană. „Cei de la Agenţia Wakefield au spus că au găsit potenţiali investitori şi solicită o întrevedere. În situaţia în care nu vor avea terenuri este un pic mai dificil, pentru că vor să facă hoteluri, spaţii industriale, locuri de distribuţie şi altele în zona aeroportului şi pe terenurile din jurul lui“, a spus Marilena Bogheanu.

 

Britanicii vin astăzi la Craiova

 

Britanicii au anunţat deja că vor să viziteze judeţul şi zona de care sunt interesaţi. Astăzi, doi experţi britanici vor veni în Craiova pentru a studia posibilităţile create de dezvoltarea aeroportului, dar şi să facă un audit pentru unitate. Ion Prioteasa, preşedintele CJ Dolj, a declarat însă că numai studiul de fezabilitate întocmit pentru aeroport va releva adevăratele şanse de dezvoltare ale zonei. „Noi trebuie să pornim de la realităţi: în primul rând, trebuie să avem aceste terenuri şi, în al doilea, trebuie să avem studiul de fezabilitate cu privire la dezvoltarea aeroportului, care este făcut de o firmă italiană. Abia apoi putem discuta“, a precizat Prioteasa.

 

Procedura, o „rutină“

 

În timp ce investitorii bat la uşa autorităţilor doljene, hârtiile pentru preluarea terenurilor de la fostele unităţi militare de la aeroport, acum dezafectate, pe care mai-marii judeţului se chinuiesc de câţiva ani să le aducă pe masa guvernului, sunt tot pe „parcurs“. Acelaşi parcurs care a făcut ca, în urmă cu un an, documentaţia să fie întoarsă de la Ministerul Justiţiei la consiliul judeţean pe motiv de nelegalitate. Potrivit preşedintelui Prioteasa, proiectul de hotărâre de guvern a trecut de Consiliul Naţional de Apărare a Ţării de câteva luni, însă aşteaptă în prezent semnătura mai multor miniştri. „Am discutat la Ministerul Apărării şi hârtiile sunt pe parcurs la ministere. Ei spun că, atâta timp cât hotărârea a trecut de CSAT şi are semnătura ministrului Teodor Meleşcanu, restul ţine de rutină. E adevărat că a fost şi altă dată tot rutină şi ne-am trezit că se blochează la justiţie. Acum poate mai semnează o dată Meleşcanu“, a spus Prioteasa.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

3 COMENTARII