12 C
Craiova
vineri, 10 mai, 2024
Știri de ultima orăActualitateBanii vin... prin dublu click

Banii vin… prin dublu click

Cu o medie de utilizare activa de 4,7 milioane de persoane lunar, piata virtuala autohtona a devenit o adevarata mina de aur pentru cei care vor sa isi creasca afacerile. Si, desi este un sector de nisa, in care tranzactiile se realizeaza cu o mai mare dificultate decât in cel traditional, segmentul de comert electronic s-a dezvoltat destul de mult in 2005. De fapt, numai anul trecut, vânzarile magazinelor virtuale autohtone s-au cifrat la aproximativ 20 de milioane de euro. Principalul obstacol in cresterea acestui segment il reprezinta pe de o parte insuficienta dezvoltare a sistemelor securizate de plati, dar si reticenta românilor in utilizarea metodelor de plata propuse de comercianti.


Cu o medie de utilizare activa de 4,7 milioane de persoane, adica români care intra cel putin o data pe internet in decursul unei luni calendaristice, piata virtuala autohtona a devenit o adevarata mina de aur pentru cei care vor sa isi creasca afacerile. Estimarile specialistilor arata ca din ce in ce mai multe servicii vor avea si o varianta on line, iar serviciile on line deja existente vor ameninta serios variantele lor traditionale. Mai mult, previziunile principalilor jucatori de pe piata arata ca pâna la finele lui 2006 internetul românesc va depasi sase milioane de utilizatori.


Un milion de vizitatori


Desi este un sector de nisa, in care tranzactiile se realizeaza cu o mai mare dificultate decât in off line, piata autohtona a comertului electronic, adica a tranzactiilor efectuate prin intermediul internetului, s-a dezvoltat destul de mult in 2005 si la inceputul lui 2006. Numai anul trecut, vânzarile magazinelor virtuale autohtone s-au cifrat la aproximativ 20 de milioane de euro.


Pe de alta parte, daca luam ca indicator de performanta numarul de utilizatori okazii.ro, care e cel mai vizitat site de comert electronic din România, atunci vedem ca numarul lor a crescut cu 500% fata de aceeasi perioada a anului trecut. In acest moment sunt active peste 600 de site-uri de comert electronic si sunt vizitate in total de peste un milion de vizitatori in fiecare saptamâna.


eBay românesc


Conform aceluiasi serviciu de monitorizare, principalii jucatorii din piata sunt okazii.ro, emag.ro, price.ro, librarie.net, dol.ro, flamingo.ro si altex.ro.


Principalul actor de pe piata autohtona a comertului electronic, din punctul de vedere al numarului de vizitatori, este site-ul de licitatii okazii.ro, detinut de fondul de investitii netBridge.okazii.ro este un fel de „bursa virtuala“ unde utilizatorii se pot intâlni pentru a face tranzactii, dupa exemplul celui mai mare site de licitatii din lume, eBay. Site-ul este, de asemenea, singurul reprezentant important al segmentului consumer-to-consumer de pe piata comertului electronic românesc. „Ne-am dat seama inca de la inceput ca e nevoie de un instrument de incredere pentru tranzactii on line intre utilizatori, si ca acesta trebuie sa fie mult mai mult decât un site de anunturi“, spune Ionut Oprea, PR Manager la netBridge.


Retailerii, in top si pe on line


Afacerile pe internet au devenit o tinta importanta si pentru companiile din România cu produse comercializate pe piata off line. In principal, este vorba de companiile care au si o prezenta puternica in retailul traditional, adica firme ce vând tehnica de calcul (Flamingo Computers, Best Computers, Ultra Pro, Depozitul de Calculatoare) sau cele din retailul de electronice si electrocasnice (Altex, DoMo). Altex.ro, lansat in toamna anului 2002, este un canal de vânzare aditional si un instrument de fidelizare pentru clientii retailerului românesc.


„Ne dorim sa aducem clientii cât mai aproape de decizia de cumparare, indiferent daca vor alege sa cumpere din magazinul virtual altex.ro sau din unul dintre magazinele noastre off line“, spune Andreea Urzica, PR Manager la Altex. Flamingo.ro, cel mai important site autohton de e-comert specializat pe IT, are o medie de utilizatori de 30.000 zilnic si atrage un numar din ce in ce mai mare de clienti care ar fi apelat la serviciile traditionale, dar care prefera comoditatea tranzactiilor prin intermediul internetului.


Despre plati


In ceea ce priveste sistemul de plati, comerciantii pot apela la solutia platilor prin intermediul unui procesator, plata prin banca, transfer postal, cash, carduri razuibile sau securizare cu SMS.


„Platformele de plati on line, precum si cadrul legislativ exista, si nu sunt cea mai mare problema a comertului prin internet.


Cea mai mare bariera in calea platilor on line este in continuare gradul inca insuficient de folosire a cardurilor la nivelul persoanelor fizice, la nivelul celor aproape cinci milioane de utilizatori de internet“, precizeaza reprezentantul netBridge.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS