11.7 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateHotelierii trebuie sa reduca tarifele pentru a atrage turistii straini

Hotelierii trebuie sa reduca tarifele pentru a atrage turistii straini

Romania este considerata noua destinatie a Europei in acest an, dar daca firmele de turism nu vor adopta o politica de preturi adecvata contextului economic mondial si situatiei de criza din industria globala a turismului de dupa 11 septembrie, riscam sa raminem fara turisti, a declarat ieri, la Berlin, ministrul turismului, Dan Matei Agathon, dupa intrevederile avute cu reprezentantii grupurilor germane de turism TUI si Thomas Cook. „Toate tarile care au litoral au venit (la Tirgul International de Turism de la Berlin, n.r.) cu un alt stil de a face promovare si, in special, cu o politica de preturi adaptata. Motiv pentru care pe 25 martie, cind isi incepe activitatea comandamentului Litoral si pornesc lucrarile de pregatire a sezonului, voi avea o intilnire cu toti hotelierii de pe Litoral si le voi spune sa revina cu picioarele pe pamint si sa inteleaga ca, pina la urma, in conditiile de competitie acerba si de razboi comercial poate sa reziste numai cel care are o politica inteligenta de preturi “, a afirmat ministrul turismului.

Printre propunerile pe care conducerea ministerului de resort le va prezenta companiilor romanesti se numara si introducerea unui regim de gratuitate pentru copiii familiilor germane care vor vizita Litoralul romanesc. Acest lucru nu va dezavantaja turistii romani, pentru care exista programele sociale, a precizat Agathon. „Daca nu intervenim cu o schimbare de politica de preturi putem sa ne cam retragem de pe aceasta piata extrem de importanta pe care o reprezinta zona Litoralului“, a adaugat ministrul turismului. Referitor la nivelul pina la care tarifele practicate de societatile de pe Litoral ar trebui sa scada pentru ca statiunile romanesti sa redevina atragatoare pentru turistii straini, Agathon a dat exemplul Bulgariei, unde pachetele turistice pentru o saptamina la mare sint cu 100 de euro mai reduse fata de cele din Romania, iar conditiile de cazare oferite sint mult mai bune. Anul trecut, tour-operatorul german TUI a adus in Bulgaria 160.000 de turisti, dupa ce a inceput in 1991 cu 8.000 de clienti. In ceea ce priveste discutiile cu reprezentantii tour-operatorilor germani, Agathon a reamintit de contractele incheiate anul trecut cu TUI pentru 15.000 de turisti germani care sa viziteze Romania in acest an, alti 12.000 fiind asteptati sa soseasca prin intermediul companiei Thomas Cook, dar a precizat ca, in contextul evenimentelor din SUA din 11 septembrie 2001, este necesara o abordare total diferita.

La rindul sau, reprezentantul TUI pentru Europa de Est si Africa de Nord, Detlef Hohne, a spus ca discutiile cu Ministerul roman al Turismului au avut ca rezultat „unele solutii interesante“ pentru colaborarea referitoare la atragerea turistilor germani in Romania, dar ramin multe detalii de perfectat. Hohne a dat asigurari ca ambele parti „lucreaza impreuna“ pentru a readuce Romania pe harta destinatiilor turistice importante. Astfel, 100 de angajati din cele 24 de hoteluri romanesti cu care agentiile germane TUI si Thomas Cook au incheiat contracte pentru turistii germani vor merge, la sfirsitul sezonului 2002, la un curs de perfectionare in Germania, in cadrul caruia vor efectua un stagiu de practica in hoteluri germane, pentru a se acomoda la exigentele turistilor din aceasta tara. „Daca anul trecut alergam cu disperare la standurile TUI, ITS si Thomas Cook, a venit timpul ca oamenii importanti sa viziteze standul Romaniei, sa discute cu noi aici, acasa. Asta pentru mine conteaza foarte mult“, a mai spus ministrul Dan Matei Agathon, formulind astfel concluzia intrevederilor avute cu oficialii companiilor germane de turism.

Dintre intrevederile ministrului roman al turismului la Tirgul International de Turism de la Berlin se remarca si cea avuta cu seful departamentului de turism din cadrul Ministerului Federal al Germaniei. Discutiile vor continua la Bucuresti, la inceputul acestei veri, cind in Romania va sosi o delegatie formata din reprezentanti ai Departamentului german de Turism. Romania inregistreaza la Tirgul International de Turism de la Berlin cea mai importanta participare a sa din istoria tirgului, standul delegatiei, unde expun 48 de agentii de turism, tour-operatori si companii hoteliere, ocupind o suprafata de 500 de metri patrati. Tirgul International de Turism de la Berlin se desfasoara in perioada 16-20 martie si este cel mai mare eveniment de acest tip din lume, in cadrul acestuia conturindu-se principalele tendinte in industria globala de profil pentru anul in curs. La editia din acest an si-au anuntat participarea 9.875 de expozanti din intreaga lume, in scadere fata de anul trecut, cind au fost prezenti peste 10.000 de participanti din 181 de tari. Estimarile privind numarul de vizitatori indica mentinerea nivelului inregistrat anul trecut, de peste 123.000 de persoane.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS