17.8 C
Craiova
marți, 23 septembrie, 2025
Știri de ultima orăActualitateAccident pentru ca lipsea indicatorul rutier

Accident pentru ca lipsea indicatorul rutier

• Un sofer este obligat sa achite despagubiri de 42 de milioane de lei pentru un accident in care a fost implicat • Cauza accidentului de circulatie –
un Stop care lipsea de la locul lui • Salariatii primariei au remontat indicatorul a doua zi dupa accident, aflind de la politie ca le lipseste un Stop

Povestea a inceput cu un an si jumatate in urma. Pe 25 octombrie 2000, Ionel Ghijura isi conducea linistit Oltcitul personal, cu numarul de inmatriculare DJ-03-IPS, pe strada Fratii Golesti spre Piata Centrala a Craiovei.

„Cum sint sofer de peste zece ani si circul destul de des in oras, stiam ca strada Fratii Golesti este drum cu prioritate fata de strazile laterale.

Din acest motiv, nefiind instalat nici un indicator de terminare a prioritatii pina la intersectia cu strada Vasile Alecsandri, nu mi-am putut inchipui ca de pe strada Nifon Criveanu, fosta Calimanesti, este posibil sa patrunda pe strada Fratii Golesti un alt autoturism fara sa schiteze vreo oprire si asigurare la traversarea acesteia.

Dar asa s-a intimplat, in acea intersectie masina mea fiind tamponata destul de grav de o Dacia 1310 cu numarul de inmatriculare DJ-26-CAP, la volanul careia se afla Aurelian Cristea“, isi aminteste Ionel Ghijura.

Un Stop care a disparut subit

Soferul Oltcitului a ajuns la spital, unde i s-au acordat primele ingrijiri pentru ranile suferite in urma accidentului, dar s-a intors apoi la locul impactului.

Aici, politistul a intocmit procesul-verbal de constatare a accidentului, vinovat fiind scos chiar Ionel Ghijura: „Indicatorul Stop existent pe strada Nifon Criveanu, la intersectia cu strada Fratii Golesti, lipsea. Domnul <<militian>> de la circulatie a constatat superior ca eu ma fac vinovat de accidentul produs, fiindca nu am acordat prioritate de dreapta. Puteam sa fiu mort, dar <<organul>> tot pe mine m-ar fi scos vinovat ca nu am oprit la fiecare intersectie, desi eram pe un drum cu prioritate, ca sa ma asigur si sa vad daca nu lipseste vreun indicator de oprire“.

Suparat de verdictul dat de politist, omul a incercat sa obtina dreptatea in justitie. Nu de alta, dar trebuia sa scoata din buzunar 42 de milioane de lei pentru a repara Dacia care-l tamponase. Si totul, din cauza unui indicator lipsa.

Judecata cu dus-intors

Prin sentinta civila nr.8625 din 23 mai 2001, Judecatoria Craiova constata ca Ionel Ghijura nu se face vinovat de producerea accidentului. Instanta a apreciat ca organul constatator nu a luat in seama faptul ca strada Fratii Golesti era drum cu prioritate, considerind ca acela care trebuia sa se asigure in intersectie era Aurelian Cristea si nu Ionel Ghijura, care „nu putea sa prevada in timp ce circula pe un drum cu prioritate ca pe o anumita straduta laterala disparuse indicatorul“.

Nu de aceeasi parere a fost Tribunalul Dolj, in momentul in care a judecat recursul formulat de Aurelian Cristea. Prin decizia nr.3723 din 21 noiembrie 2001, Tribunalul a admis recursul si „a intors-o ca la Ploiesti“, vinovat fiind considerat tot soferul masinii care circula pe drumul cu prioritate. Motivul – in zona nu era nici un indicator care sa schimbe regula prioritatii de dreapta.

Cine-i vinovatul?

Si uite-asa, Ionel Ghijura va fi obligat sa plateasca daunele produse in urma unui accident cauzat de lipsa unui indicator rutier. Indicator care a fost remontat in ziua urmatoare accidentului de catre angajatii municipalitatii. Cine avea obligatia sa verifice aceste indicatoare?

„Administratorul drumurilor publice de pe raza municipiului Craiova este primaria. Angajatii acestei institutii trebuie sa se ocupe de toata semnalizarea rutiera – instalarea, verificarea si intretinerea indicatoarelor – desigur, cu avizul Politiei Rutiere“, a precizat mr. Ion Dinu, seful Biroului Politiei Rutiere din cadrul Politiei municipiului Craiova.

Ca la un meci de tenis, reprezentantii municipalitatii arunca vina pe politisti ca nu-i informeaza despre disparitia vreunui indicator. „In intersectia cu pricina, indicatoarele rutiere dispar foarte des.

Trei accidente s-au intimplat acolo intr-o perioada destul de scurta de timp, cauza fiind tocmai disparitia unui Stop. Noi avem o echipa care se ocupa o zi pe saptamina cu verificarea si inlocuirea indicatoarelor, dar sint peste 30.000 de semne de circulatie in tot orasul si nu putem face fata.

Astfel de cazuri sint izolate pe raza municipiului, dar pot muri oameni din cauza unor indivizi care fura aceste indicatoare. Ar trebui ca politistii de la circulatie si sectoristii sa ne anunte cind dispare vreun indicator, ca sa-l inlocuim“, a precizat Sever Bordu, director in cadrul Directiei de Urbanism a Primariei Craiova.

In locul acelui Stop a fost de curind instalat un indicator Cedeaza trecerea. Prins zdravan de un stilp, sa nu „faca picioare“. Cit va rezista insa…

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS