La peste patru ani de la începerea lucrărilor la Centura de Sud a Craiovei, acestea au ajuns la stadiul fizic de excuție de 87 %. Prin urmare, lucrările la varianta de ocolire a Craiovei, în partea de Sud, nu se vor finaliza nici în acest an, deși inițial termenul de execuție era de 15 luni. Ulterior, în 2024 ultimul termen de finalizare asumat pentru Centura Sud era 11 aprilie 2024.
Acum, DRDP Craiova anunță că lucrările au fost efectuate în proporție de 87%. Antreprenorul italian Rizzani al proiectului de construire a Centurii Sud Craiova a început să înlocuiască, pe cheltuiala sa, grinzile prefabricate montate la pasajul peste calea ferată de pe sectorul DN 55 – DN 56.

Aceasta după ce DRDP Craiova, în calitate de supervizor al lucrărilor, a solicitat expertizarea de către un expert tehnic autorizat a grinzilor prefabricate aduse inițial de constructor.
În urma expertizei, s-a decis înlocuirea acestora pe cheltuiala antreprenorului, fără costuri suplimentare pentru proiect.
“Lucrările la varianta de ocolire Craiova Sud au ajuns la un stadiu fizic de execuție de 87%.Pe sectorul DN 6 (Cârcea) – DN 55 (Malu Mare), antreprenorul a finalizat așternerea stratului de uzură, montarea panourilor fonoabsorbante și parapetelor de protecție urmând ca, în perioada imediat următoare, să fie aplicate marcajele rutiere și să fie montate indicatoarele rutiere. Pe acest sector au fost finalizate și lucrarile de subtraversare a liniei de cale ferată. De asemenea, urmează a se finaliza și giratoriul de la intersecția cu DN 55. Pe sectorul DN 55 – DN 56, urmează așternerea stratului de uzură, fiind deja finalizate lucrările de montare a panourilor fonoabsorbante, a parapetelor de protecție și cele de amenajare a scurgerii apelor. La pasajul peste calea ferată de pe acest sector, DRDP Craiova, în calitate de supervizor al lucrărilor, a solicitat expertizarea grinzilor prefabricate de către un expert tehnic autorizat. În urma expertizei, s-a decis înlocuirea acestora pe cheltuiala antreprenorului, fără costuri suplimentare pentru proiect.În perioada următoare, va începe montarea noilor grinzi.”, anunță DRDP Craiova.

Un contract de 196 de milioane de lei
Contractul pentru construirea Centurii Craiova Sud a fost semnat pe 14 ianuarie 2022 cu firma din Italia, termenul de realizare fiind de 15 luni. Ministerul Transporturilor a emis autorizația de construire la începutul lunii februarie. Drumul cu o lungime de 10 km și o singură bandă pe sens face legătura între trei drumuri naționale: DN 6 Bucureşti – Craiova – Timişoara, DN 55 Craiova – Bechet şi DN 56 Craiova – Calafat. Traseul acoperă tranzitul prin sudul municipiului în apropiere de Uzina Ford, iar prin nodul de la Cârcea şi DN 65 F se asigură legătura cu DN 65 Craiova – Piteşti şi Drum Expres DEx 12 Craiova – Piteşti.
Valoarea contractului este de 196 milioane lei, din care 140 milioane finanțare europeană prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM 2014-2020).

Lucrări începute în 2022
Lucrările pentru centura Craiova Sud au început în iunie 2022 și aveau termen inițial de finalizare 15 luni. Constructorul a tot avut probleme de mobilizare pe acest șantier. În momentul de față traficul de autovehicule din zona Calafat, Bechet și Drobeta Turnu Severin înspre Caracal- Alexandria- București se desfășoară prin Municipiul Craiova, ceea ce duce la o aglomerare a orașului. Lungimea noului drum va fi de 9.889 km, se vor construi două parcări, una pe sens, două pasaje peste CF, un pod peste canalul de ape uzate, două intersecții giratorii la nivel cu DN 55 si DN 56, o bretea de acces pentru legatura cu DN 6 în sensul giratoriu existent.” a transmis CNAIR. Craiova are o centură pe zona de Nord între Aeroportul Internaţional Craiova şi ieşirea spre Timişoara, dar şi un alt drum de legătură pe lângă fabrica de automobile, în Sud – Est între DN 6 şi DN 65.

