22.8 C
Craiova
joi, 17 iulie, 2025
Știri de ultima orăLocalÎn sfârşit, dispare aglomeraţia de la intrarea în Craiova dinspre Podari. Calea Dunării a fost asfaltată şi lărgită

În sfârşit, dispare aglomeraţia de la intrarea în Craiova dinspre Podari. Calea Dunării a fost asfaltată şi lărgită

De ani buni, şoferii care intrau în Craiova dinspre localitatea Podari, dar și cei care ieşeau din oraș pe aceeași rută așteptau în trafic zeci de minute, la cozi kilometrice. Mașinile înaintau bară la bară, în ritm de melc, deoarece în zona giratoriului de la intrarea pe bulevardul Nicolae Romanescu circulația era blocată. În ciuda prezenței în zonă a polițiștilor rutieri, care încercau să descongestioneze traficul, autoturismele înaintau cu greu.

Șoferii spuneau că aceste blocaje în trafic, mai ales în zilele de luni, sunt o poveste veche și că sunt pricinuite de Târgul de la Făcăi, la care vin sute de persoane. Cu timpul, blocajele în trafic pe această rută „s-au cronicizat” spre disperarea conducătorilor auto. Traficul pe DN56 cu continuare pe Calea Dunării era un adevărat coşmar până la „spargerea” în giratoriul de la Romaneşti.


Perioada nervilor, a aglomeraţiei, a cozilor kilometrice de maşini şi şoferi nemulţumiţi a trecut, dau garanţii autorităţile craiovene. Scenariul trebuie să nu se mai repete pe drumul care leagă Craiova de Calafat. Recent, pe această arteră de circulaţie s-a făcut extinderea părţii carosabile de la două la patru benzi, câte două pe fiecare sens.


„A fost finalizat proiectul de lărgire a străzii Calea Dunării, de la intrarea în oraș dinspre Podari – o arteră extrem de circulată. Pentru ca traficul să fie mai fluent și mai puțin aglomerat, proiectul a vizat extinderea părții carosabile de la două la patru benzi, câte două pe fiecare sens, amenajarea trotuarelor pentru pietoni și refacerea intrărilor în curți. Stratul final de asfalt a fost turnat în weekend pentru a nu afecta traficul pe timpul zilei, iar în perioada imediat următoare vor fi realizate marcajele rutiere”, a anunțat primarul Craiovei, Lia Olguța Vasilescu.

Deschidere pentru un alt proiect

Trebuie precizat că strada Calea Dunării se continuă în DN56, care la kilometrul 2+953 se va intersecta, în viitorul apropiat cu Centura de Sud a Craiovei, ceea ce înseamnă că modernizarea Căii Dunării se „pupă” la fix cu proiectul ”Centura de ocolire Craiova-varianta Sud DN56- DN55-DN6”. Asta înseamnă construirea a 9,889 km de drum, un pod, două pasaje, o parcare de scurtă durată și două intersecții giratorii. Un segment al Centurii Craiova Sud-Vest va începe din zona localității Braniște, comuna Podari, DN 56 și se continuă până la conexiunea cu segmentul de nord, drumul(DN 65 F) care ocolește orașul pe la nord și îl leagă de DN6 .

Proiectul are ca scop realizarea unei variante de ocolire a municipiului Craiova în vederea asigurării infrastructurii de bază necesare cererii de transport în creștere, asigurând totodată un grad sporit de siguranță a traficului. Centura de ocolire a Municipiului Craiova Sud Vest DN56 – DN6 se va desprinde din DN56 în dreptul localitatii Branişte, comuna Podari, unde va fi realizată intersecţie la nivel cu giraţie şi va continua până la intersecţia cu Centura de Nord la intersecţia cu DN6. Traseul centurii de ocolire a oraşului Craiova pe zona de sud- vest are o lungime estimata de cca 15,00 km. Traseul Centurii de Ocolire va traversa teritoriul administrativ aparţinând localităţilor Podari, Mofleni, Cernele, Breasta, Rovine II, Işalniţa şi aparţine domeniului public şi privat.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS