24.5 C
Craiova
vineri, 6 iunie, 2025
Știri de ultima orăLocalSF-ul pentru ultima parte a Centurii de Sud a Craiovei, scos la licitaţie. Porţiunea de drum pleacă din Branişte şi ajunge în Centura de Nord

SF-ul pentru ultima parte a Centurii de Sud a Craiovei, scos la licitaţie. Porţiunea de drum pleacă din Branişte şi ajunge în Centura de Nord

La sfârşitul lunii mai (30.05.2025), CNAIR a scos la licitație contractul pentru realizarea Studiului de Fezabilitate (SF) pentru segmentul lipsă al inelului de la centura Craiova Sud-Vest. În fapt, este vorba de partea care ar urma să închidă centura ocolitoare a Craiovei. Traseul centurii de ocolire a Craiovei pe zona de sud- vest are o lungime estimată de aproape 15,00 km.

„Proiectul are ca scop realizarea unei variante de ocolire a municipiului Craiova în vederea asigurării infrastructurii de bază necesare cererii de transport în creștere, asigurând totodată un grad sporit de siguranță a traficului. Centura de ocolire a Municipiului Craiova Sud Vest DN56 – DN6 se va desprinde din DN56 la km 2+950 în dreptul localitatii Branişte, comuna Podari, unde va fi realizată intersecţie la nivel cu giraţie şi va continua până la intersecţia cu Centura de Nord la intersecţia cu DN6. Traseul centurii de ocolire a Municipiului Craiova pe zona de sud- vest are o lungime estimata de cca 15,00 km. Traseul Centurii de Ocolire va traversa teritoriul administrativ aparţinând localităţilor Podari, Mofleni, Cernele, Breasta, Rovine II, Işalniţa şi aparţine domeniului public şi priovat“, se arată în documentația de licitație.


Tot prin acest SF se va spune dacă Centura Craiova Sud-Vest va avea tot o singură bandă pe sens sau va fi preluat modelul Centurii Timișoara Vest, adică cu două benzi pe sens.


Acest segment al Centurii Craiova Sud-Vest va începe din zona localității Braniște, comuna Podari, DN 56 și se continuă până la conexiunea cu segmentul de nord, drumul(DN 65 F) care ocolește orașul pe la nord și îl leagă de DN6 .
Durata contractului este de 6 luni, iar valoarea estimată a Studiului de fezabilitate este de 2,5 milioane lei. Ofertele se aşteaptă până la data de 07.07.2025.

Pe șantierul Centurii de Sud Craiova se lucrează pe penalități

Ocolirea municipiului se realizează, la această dată, pe Centura Nord care se desprinde din zona Aeroportului Craiova și se descarcă în DN 6, legătura spre Filiaşi, Drobeta Turnu Severin și Timișoara.

Centura de Sud a Craiovei ar urma să fie deschisă până la sfârșitul anului (2025), după numeroase întârzieri și extensii. Constructorul este antreprenorul Rizzani (Italia).
Contractul pentru construirea Centurii Craiova Sud a fost semnat pe 14 ianuarie 2022 cu firma din Italia, termenul de realizare fiind de 15 luni, iar Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire la începutul lunii februarie.

Șoseaua cu o lungime de 10 km și o singură bandă pe sens face legătura între trei Drumuri Naționale: DN 6 Bucureşti – Craiova – Timişoara, DN 55 Craiova – Bechet şi DN 56 Craiova – Calafat. Traseul acoperă tranzitul prin sudul municipiului la mică distanţă de Uzina de Automobile Ford, iar prin nodul de la Cârcea şi DN 65 F se asigură legătura cu DN 65 Craiova – Piteşti şi viitorul Drum Expres DEx 12 Craiova – Piteşti.
Valoarea contractului este de 196 milioane lei, din care 140 milioane finanțare europeană prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM 2014-2020).
Constructorul are probleme de mobilizare pe acest șantier şi a fost ameninţat cu rezilierea contractului. Ultimul termen dat constructorului italian a fost 30 martie 2025, care în mod evident că nu l-a respectat. Termenul nu a mai fost prelungit, după această data Rizzani de Eccher urmând să lucreze pe penalizări.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS