27.8 C
Craiova
duminică, 17 august, 2025
Știri de ultima orăBani & AfaceriSistemul pay-back face paşi mici

Sistemul pay-back face paşi mici

Unii producători de autovehicule sau reprezentanţii acestora din Craiova încearcă să intre pe piaţa maşinilor second hand, oferind cumpărătorilor posibilitatea să aleagă între un autoturism nou şi unul folosit.

Conform datelor Serviciului Public Comunitar Regim Permise şi Înmatriculări Dolj, de la 1 aprilie 2006 şi până în prezent, în judeţ au intrat peste 10.000 de maşini. Dacă în luna aprilie a anului trecut în Dolj erau înmatriculate 105.789 de autovehicule, în prezent sunt la 116.024. Multe dintre maşinile înmatriculate în judeţul nostru în ultimul an au fost la mâna a doua, cererea fiind destul de mare pentru acest segment, lucru cunoscut şi de producătorii de autovehicule sau de reprezentanţii lor. „Este cunoscut faptul că maşinile second se vând mai bine decât cele noi, cel puţin la nivelul judeţului Dolj“, a declarat Dumitru Scărlătescu, directorul Redac Craiova, concesionar Dacia şi Renault.

Reprezentanţii producătorilor de autovehicule au început să-şi diversifice oferta, comercializând şi autovehicule second, în anumite condiţii însă.

Sistemul pay-back, la început

Redac Craiova a introdus sistemul pay-back de câteva luni, fiind şi singura societate care comercializează şi autovehicule second, alte mărci decât cele noi. Reprezentanţii Redac Craiova spun că acest sistem este la început şi are avantajele şi dezavantajele lui. „Noi am introdus acest sistem de vânzări de câteva luni şi nu putem trage, deocamdată o concluzie despre cât de eficient este. Există cumpărători şi pentru maşinile second, aceştia fiind atraşi de preţul mai mic, însă pentru noi nu este profitabil, pentru că, de cele mai multe ori, blocăm banii“, a mai spus Dumitru Scărlătescu. Redac Craiova are spre vânzare atât autovehicule Dacia sau Renault, cât şi alte mărci, care nu se găsesc în oferta de maşini noi a societăţii.
Altă societate care foloseşte sistemul pay-back este Automonza Craiova, dealer Fiat, Alfa Romeo, Masserati, SsangYong şi altele. Spre deosebire de Redac, aici sunt acceptate numai autovehiculele achiziţionate în leasing prin Automonza. „În general, în sistemul pay-back intră clienţii care au cumpărat de la noi un autovehicul în leasing şi vor să-şi achiziţioneze o maşină nouă. Sistemul funcţionează şi înregistrăm o cerere foarte mare la autoutilitare, mai exact la Ducato şi Doblo“, a declarat Magda Vărzaru, reprezentantă Automonza Craiova.

Avantaje şi dezavantaje

Conform dealerilor şi reprezentanţilor producătorilor de autovehicule, cumpărătorul este atras de oferta second datorită preţului mai mic decât al maşinilor noi. Alt avantaj este acela că, la cumpărarea unui autovehicul second de la un dealer, acesta are taxele plătite. De asemenea, cumpărătorii au mai mare încredere într-un autoturism cumpărat de la un dealer sau de la un reprezentant autorizat al unui producător decât într-unul achiziţionat din târg.
La Redac Craiova se poate achiziţiona un autovehicul cu sume cuprinse între 4.000 şi 25.000 de euro, în funcţie de dotări, vechime, kilometri parcurşi şi starea respectivei maşini. Preţul unui Logan variază între 5.000 şi 8.000 de euro, în condiţiile în care un Logan nou costă între 6.400 şi 11.200 de euro, în funcţie de model, motorizare şi dotări. Conform directorului Dumitru Scărlătescu, există şi posibilitatea ca o maşină second scoasă la vânzare să fie mai scumpă decât una nouă, dacă acela care a vândut-o i-a adus îmbunătăţiri.
La Automonza Craiova, preţul unui autovehicul nou faţă de unul second poate varia cu până la 5.000 de euro. Dacă preţul CIP al unui Ducato este în jur de 17.000 de euro, acesta poate costa în oferta second până la 12.000 de euro. Un dezavantaj al sistemului pay-back este faptul că preţul unei maşini este mai mare cu câteva sute de euro decât cel al pieţei.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS