Pentru sezonul 2007 al „Marelui Circ“, Federatia Internationala de Automobilism (FIA) a adoptat o serie de schimbari in ceea ce priveste regulamentul tehnic si sportiv.
Prima schimbare este legata de cauciucuri, in sensul ca in 2007 toate team-urile participante vor fi echipate de un singur furnizor, si anume Bridgestone. Firma nipona va pune la dispozitie cauciucuri de calitate identica. Potrivit normelor, fiecare pilot va primi 14 rânduri de pneuri pentru pista uscata, patru pentru vineri si restul pentru sâmbata si duminica.
Prevazuta pentru 2008, regula privind limitarea testelor pentru fiecare echipa la 30.000 de kilometri va intra in vigoare cu un an mai devreme. Aceasta reducere poate fi considerata destul de serioasa daca ne gândim ca pilotii Renault au parcurs circa 50.000 de kilometri in testele din sezonul trecut. Si programul zilei de vineri, in care au loc incercarile libere, va cunoaste schimbari. Cele doua sesiuni au fost prelungite, ele urmând sa aiba o durata de 90 de minute, in loc de 30 ca pâna acum. Fiecare echipa va avea dreptul sa scoata pe pista doua monoposturi conduse fie de pilotii titulari, fie de cel de teste. Nici motoarele nu vor ramâne „neatinse“. Acestea vor fi V8 si vor fi limitate la 19.000 de turatii pe minut. Totodata, ramâne obligatoriu ca un pilot sa foloseasca un propulsor timp de doua curse.
Monoposturi cu GPS
Nu in ultimul rând, pentru securitatea pilotilor va fi adoptat si un sistem de control GPS, aparatura urmând sa fie instalata pe fiecare monopost. Acesta va permite comisarilor de cursa sa-i previna in mod direct si cât mai repede pe concurenti asupra incidentelor survenite pe pista. De asemenea, si echipele medicale vor beneficia de informatii legate de gravitatea unui accident.
Ultimele masuri nu par sa fie suficiente de vreme ce Ralf Schumacher, presedintele Asociatiei Pilotilor (GPDA), n-a fost tocmai satisfacut de cele vazute pe circuitul de la Jerez, unde s-au desfasurat ultimele teste private ale anului trecut. El a remarcat numarul mic al comisarilor si faptul ca masinile de pompieri nu erau corespunzatoare.