Biroul de Marketing și Relații Publice din cadrul Muzeului Olteniei Craiova organizează, cu sprijinul Consiliului Județean Dolj, în perioada 24 – 26 septembrie, workshop-ul cu tema „Marketingul Cultural – Practici curente și tendințe în promovarea instituțiilor culturale“, bucurându-se de prezența unor invitați speciali, precum: Andreea Tănăsascu, fondatoarea primei comunitați on-line ce promovează IA, ca marcă a culturii identitare româneşti „La Blouse Roumaine“, Alexandra Zbuchea, prof. univ. dr. în cadrul SNSPA, membru al echipei Europa Creativă și a evenimentului „Noaptea Muzeelor“, Victoria Bizon – „Șezătoare București“.
Deschiderea oficială a acțiunii va avea loc astăzi, începând cu ora 10.00, în Aula „Mihai I“ a Universității din Craiova, în prezența a numeroși invitați.
Ne dorim ca această întâlnire să reprezinte un prilej pentru specialiștii în marketingul cultural de a face schimb de experiență și de a prezenta soluții pentru probleme comune, de a stimula generarea de practici de promovare culturală, în cadrul unui domeniu aflat în continuă schimbare și evoluție, cu impact major asupra activității instituțiilor culturale.
Platformă de dezbateri și dialog, „Marketingul Cultural – Practici curente și tendințe în promovarea instituțiilor culturale“ urmărește să dezvolte comunitatea specialiștilor în marketing cultural la nivel regional și național și își propune să reunească nu numai experții în marketing ai instituțiilor publice de cultură, ci și influenceri culturali, bloggeri, vloggeri, instagrammeri, administratori de grupuri populare pe Facebook, antreprenori culturali, precum și reprezentanți ai comunității locale.
Manifestarea va viza teme precum: „Publicurile actuale ale instituțiilor culturale“, „Digitalizarea – instrumente moderne de valorizare a patrimoniului cultural“, „Identitatea vizuală a muzeelor“, „Modalități practice de dezvoltarea de produse culturale noi“.
Pe 21 ianuarie 2013, comunitatea „La Blouse Roumaine“ a propus ca ziua de 24 iunie 2013 să marcheze prima celebrare a IEI româneşti sub denumirea de ZIUA UNIVERSALĂ A IEI. Evenimentul s-a bucurat de un succes foarte mare, fiind sărbatorit pe 6 continente, în peste 50 de ţări din lume. Astfel a luat naștere o mișcare culturală de repoziționare a iei, portului și textilelor tradiționale.
Ziua Universală a Iei se sărbătorește în fiecare an pe 24 iunie, odată cu Sânzienele/Drăgaica și Sfântul Ioan de Vară. A fost recunoscută oficial în 2015, 2016 și 2017 de către primarul orașului Washington D.C., doamna Muriel Bowser, și domnul Justin Trudeau, prim-ministru al Canadei, cu sprijinul lui Bogdan Banu, al Ambasadei României la Washington și al Comunității Moldovenilor din Ottawa.
Identitatea comunității „La Blouse Roumaine“ are ca simbol opera marelui pictor francez Henri Matisse, cel care a dăruit universalitate iei românești prin opera sa „La Blouse Roumaine“, pictată între 1939 și 1940, la Nisa, și expusă acum la Centrului Pompidou din Paris.