17.3 C
Craiova
marți, 30 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljUn bloc cu microcentrale a rămas fără gaze

Un bloc cu microcentrale a rămas fără gaze

15 apartamente din blocul F9 stau de o săptămână fără gaze naturale

Locatarii celor 15 apartamente ale blocului F9, din cartierul craiovean Calea București, stau de șase zile fără apă caldă și gaze la aragaz din cauza unui vecin. Și nici nu au șanse să rebeneficieze curând de această utilitate, atâta timp cât nu își fac toți locatarii din bloc revizia rețelei de gaze naturale din propria locuință. Fiecare proprietar în parte este nevoit să facă această revizie cu o firmă agreată de Engie, pentru că în acest caz este vorba despre un bloc în care fiecare apartament are centrală proprie și contorizare individuală.
Neplăcuta întâmplare a proprietarilor din blocul F9 de pe strada Emanoil Chinezu își are începutul în data de 27 aprilie, când locatarul de la apartamentul 12 a sunat la Distrigaz în repetate rânduri. Acesta reclama că sunt scăpări de gaze pentru că se declanșa detectorul de gaze. Într-adevăr, sesizarea era fondată și angajații de la Distrigaz au depistat scăpări de gaze la racordul de la rețea, fapt care i-a determinat să ridice contorul. Vecinii sunt revoltați. „Stăm de șase zile fără gaze din cauza familiei Stanciu. Ei au sunat la Distrigaz că au scăpări de gaze. Au sunat noaptea, iar dimineața, în data de 27 aprilie, nu mai aveam gaze la aragaz. Cei de la Gaze au venit, au ridicat contorul și au închis conducta generală. Vecinii au plecat în concediu și noi am rămas așa. Eu sunt în vârstă, sunt bolnav și nu am posibilitatea să-mi fac un ceai. Soția este la pat și nu pot să o spăl fiindcă nu am apă caldă. Spun că trebuie să facem revizia și să plătim 80 de lei. Sunt de acord, dar să se ocupe acest vecin, eu sunt bătrân, nu pot să mă descurc de unul singur“, spune Corneliu Ionașcu, locatarul de la apartamentul nr. 9. Acesta susține că și-a achiziționat un reșou electric pentru prepararea hranei.
La fel de revoltată este și proprietara de la apartamentul 15, imobilizată în scaun cu rotile. „Nu știm ce să mai facem cu acest vecin, ne deranjează mereu. Acum ne-a lăsat fără gaze. Ne descurcăm greu. Nu poți să-ți prepari hrana, nu ai apă caldă! În bloc sunt persoane vârstnice, bolnave, ne descurcăm greu. Asta ne mai lipsea!“, spune locatara de la ultimul etaj.

Fără revizie, nu se poate

Problema sistării gazelor naturale ridică, într-adevăr, mari probleme proprietarilor, de când legislația în domeniu îi obligă ca de fiecare dată când este un incident și se ridică contorul să se facă revizia la rețeaua de gaze naturale. În această situație sunt și proprietarii din blocul F9, ei nu vor beneficia de gaze decât dacă vor cădea cu toții de acord să facă revizia. „În blocul F9, noi avem contract cu un singur proprietar. Acolo sunt toate apartamentele pe microcentrale. Clientul nostru a sesizat că sunt scăpări de gaze. A sunat noaptea la Distrigaz și au venit, au sistat furnizarea gazelor naturale în tot blocul pentru că au depistat scăpări de gaze. Acum tot blocul trebuie să facă acea revizie periodică pentru că au cod de cont diferit. Revizia se face fie cu firma cu care are contract de mentenanță proprietarul, fie cu o altă firmă“, a precizat Daiana Cerban, reprezentantul firmei CSG Therm.

Când se face revizia

Revizia tehnică a instalaţiilor de utilizare a gazelor naturale se realizează: periodic, la maximum zece ani; după întreruperea utilizării instalaţiei de utilizare pentru o perioadă de timp mai mare de șase luni; după orice eveniment care ar fi putut afecta instalaţia de utilizare și la cererea clientului final.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS