36.6 C
Craiova
duminică, 6 iulie, 2025
Știri de ultima orăActualitateContribuabilii doljeni - prinsi la mijloc in disputa dintre finante si posta

Contribuabilii doljeni – prinsi la mijloc in disputa dintre finante si posta

Zeci de persoane se pling ca au primit somatii de plata din partea administratiei financiare, desi au depus la timp declaratiile de venit global


Functionarii finantelor doljene au incurcat rau borcanele in privinta declaratiilor de venit pe anul 2004 depuse de contribuabilii doljeni. Zeci de persoane reclama faptul ca au primit acasa somatii din partea DGFP, prin care li se pune in vedere ca vor primi amenda daca nu-si depun in 15 zile respectivele acte, desi, spun ei, au facut acest lucru inca de acum citeva luni. „Am completat declaratiile de venit global si le-am depus prin posta pe 22 aprilie 2005 si am primit doua recipise cu aceeasi data mentionata mai sus. Pe 14 iulie 2005, am primit somatie din partea Administratiei Financiare Craiova ca, daca in termen de 15 zile de la primirea somatiei nu depunem declaratiile de venit, ne va sanctiona conform legilor in vigoare“, se pling doi cetateni care au trimis pe adresa finantelor documentele necesare chiar mai devreme decit termenul-limita de 15 mai. In aceeasi situatie se gasesc insa alti citeva zeci de craioveni, care se vad acum nevoiti sa piarda timpul si sa-si consume nervii pentru a le demonstra functionarilor statului ca nu au nici o vina si ca de fapt plicurile cu declaratiile s-au pierdut undeva pe traseul dintre Directia Regionala de Posta Craiova si DGFP Dolj.


Finantele acuza Posta ca le cauzeaza pierderi financiare


Motivul pentru care fiscul si-a bagat in ceata propriii contribuabili are doua explicatii: una neoficiala care circula pe holurile finantelor si una oficiala, prezentata de directorul executiv, Dumitru Silviu. Prima se refera la tehnica invechita din dotarea institutiei si la numarul mic de functionari publici din cadrul DGFP care, din cite se pare, nu fac fata avalansei de documente pe care trebuie sa le proceseze. Explicatia oficiala arunca o parte din vina asupra Directiei Regionale de Posta Craiova, ai carei postasi nu si-ar face datoria cum trebuie. „E normal sa se ajunga intr-o astfel de situatie atit timp cit documentele pe care le trimitem se intorc pe motiv ca postasul nu gaseste pe nimeni la adresa respectiva. Nu stiu ce program au acestia, dar ar trebui sa se duca de doua ori trei ori, nu sa le returneze din aceasta cauza“, a declarat directorul executiv al DGFP Dolj, Silviu Dumitru. Conform spuselor sale, finantele au pierdut bani pe seama postasilor doljeni, ca urmare a platii comisionului catre Posta. „Noi trimitem documentele cu confirmare de primire, iar, in cazul in care postasul ni le trimite inapoi, pierdem bani. Am trimis o sesizare conducerii Directiei de Posta, dar pina acum nu am primit nici un raspuns“, a precizat Silviu Dumitru. La rindul sau, directorul Regionalei de Posta Craiova, Romeo Bologa, da vina pe contribuabilii cu mai multe proprietati, lucru care le creeaza confuzie angajatilor Postei. „Problema nu este cu postasii, ci cu oamenii care au doua-trei apartamente. De exemplu, am avut o societate care inchiriase un spatiu, dar nu avea trecuta firma si se plingea ca nu primeste corespondenta. Postasul nu gasea magazinul pentru ca el avea trecuta pe hirtie adresa, iar cind ajungea la destinatie i se spunea ca patronul nu este acolo. Oricum, o sa discut cu colegii mei sa vedem despre ce este vorba“, a declarat Bologa. Pina cind cei doi directori se vor pune de acord in privinta problemelor pe care le au cu propriii angajati, contribuabilii doljeni luati la tinta de somatiile fiscului se vad nevoiti sa bata drumurile la Administratia Financiara si sa-i convinga pe functionarii de la ghiseu ca nu au nici o vina.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS