11.4 C
Craiova
vineri, 1 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăEducatieElevi de clasa a IX-a nu știu tabla înmulțirii

Elevi de clasa a IX-a nu știu tabla înmulțirii

Puțin peste 39%. Acesta a fost procentul de promovabilitate pe județul Dolj la simularea examenului de bacalaureat. Din 43 de licee, șase au zero promovați. Astfel de rezultate se întâlnesc și la unitățile școlare din Craiova, la Liceul Tehnologic „George Bibescu“, Liceul Tehnologic de Transporturi Căi Ferate, dar și Liceul Tehnologic Special „Beethoven“. Lor li se alătură și alte unități care au procente mai mici de 10%, unde din 100 sau 200 de elevi au promovat unu, doi sau maximum trei elevi. Una dintre aceste situații se întâlnește și la Colegiul „Ștefan Odobleja“ din Craiova, unde din 93 de elevi prezenți a promovat doar unul. Directorii au însă explicații pentru aceste rezultate.

Liceul Tehnologic „George Bibescu“ din Craiova a mai avut și în urmă cu câțiva ani zero promovați la simulare. Directorul unității școlare, Petre Cauc, spune că una dintre cauzele acestor rezultate este că elevii nu mai sunt interesați de aceste evaluări: „A scăzut mult interesul elevilor pentru simulare, dar și pentru bacalaureat“. Refuzul de a susține examenul de bacalaureat se regăsește și în chestionarele pe care conducerea liceului le-a aplicat elevilor, imediat după publicarea rezultatelor la simulare. „Una dintre întrebările aplicate la chestionar a fost dacă se așteptau la acest rezultat și răspunsul a fost surprinzător: da, se așteptau la acest rezultat. Mergând mai departe am constatat că nici un sfert dintre ei nu sunt interesați să promoveze examenul de bacalaureat. Nu au ca obiectiv acest examen pentru că își doresc obținerea certificatului de competențe profesionale și integrarea pe piața muncii din țară sau din străinătate. I-am întrebat și ce am putea face noi, ca școală, pentru a le mări șansele de  promovare a bacalaureatului. Răspunsul a fost pe lângă întrebare. Ei au cerut un bacalaureat care să conțină o disciplină tehnică sau un bacalaureat profesional. Li se pare că bacalaureatul acesta nu corespunde nivelului lor și aspirațiilor lor“, a explicat managerul Petre Cauc.

Au intrat în urmă cu patru ani cu medii de 2, 3 și 4

Managerul Liceului Tehnologic „George Bibescu“ din Craiova spune că mulți dintre elevii care nu au obținut medii de promovare la simularea bacalaureatului au fost admiși în clasa a IX-a, în urmă cu patru ani, având medii sub cinci. „Acești copii au intrat la liceu cu medii de 2, 3 și 4. Un elev de media 2 nu știe nici tabla înmulțirii și, dacă îl pui să citească o propoziție, nu știe nici pe silabe să o citească. Avem lucrări de control în care copiii au menționat «nu știu să scriu».  Aceasta este realitatea la licelee tehnologice, nu de la «Bibescu», nu din Craiova, ci din România“, a mai spus directorul. Sunt însă speranțe că procentul de promovabilitate ar putea crește în vară.
„Avem câțiva elevi care au luat și note peste 5, dar nu au obținut media 6. Vom organiza ședințe cu părinții pentru a le aduce la cunoștință faptul că facem meditații gratuite la școală. Sunt șanse ca în vară să nu mai fim în această situație cu zero promovați“, a subliniat Petre Cauc. Fenomenul rezultatelor slabe va mai continua pentru o perioadă. „Această situație va mai fi încă doi ani. Se va remedia însă pentru că a început să se pună accent pe orientarea școlară și cei cu note mici să fie îndrumați spre școlile profesionale și rezultatele se văd. Anul trecut, la liceu au fost și medii sub 5, dar au fost mult mai multe peste 5 și chiar și medii de 7, 8. Pot spune că peste patru ani vom avea copii cu care putem ieși și noi în față“, a mai spus managerul Liceului „George Bibescu“.

Liceul CFR: „În clasa a IX-a au intrat și elevi corigenți la matematică“

Fără nici un elev promovat apare și Liceul CFR din Craiova. „Elevii care au susținut simularea bacalaureatului nu au obținut note de 5 nici la evaluarea națională. Au venit cu carențe majore, de scris, citit, socotit. Și profesorii noștri trebuie să parcurgă o programă care este foarte dificilă pentru elevi. La toate liceele tehnologice se întâmplă așa“, a spus Luminița Țenea, managerul Liceului CFR. Luminița Țenea a precizat că la  liceu au intrat și cei care au fost corigenți în clasa VIII-a. „Majoritatea celor care au intrat în clasa a IX-a sunt dintre corigenții la matematică, necuprinși în repartizarea computerizată cu patru ani în urmă“, a explicat directorul Luminița Țenea. Aceasta a spus că elevii nici nu sunt motivați să învețe. „Mulți sunt singuri pe aici, prin România, părinții sunt plecați în străinătate. Nu avem sprijinul familiei. Ei au ca modele diverse dive văzute pe la televizor sau oameni de afaceri care au spus că au făcut avere și fără școală“, a spus directorul Lumința Țenea. Potrivit managerului, în ultimii ani procentul de promovabilitate la Liceul CFR a fost de până la 20% și acesta pare să fie obiectivul și pentru vară, analizând rezultatele de la simulare. Medii mai bune însă s-ar putea obține cu elevii care în prezent sunt în clasa a IX-a. „Sunt două clase excelente. Stau la ore. Am fost seara la o oră de limbă și literatură română și sălile erau pline și se preda ca în vremurile bune“, a mai spus managerul liceului.

Colegiul „Odobleja“: „Au refuzat să scrie“

La Colegiul „Ștefan Odobleja“ din Craiova, pentru simularea examenului de bacalaureat erau înscriși 293 de elevi, s-au prezentat 93 și a promovat doar unul. Directorul colegiului spune însă că elevii nu au vrut să scrie nimic pe foile de examen. „Rezultatele de la această simulare reflectă, de fapt, gradul de coeziune al colectivului de elevi de la noi din școală. Nu știu a cui a fost ideea că, dacă vor fi rezultate foarte slabe la simulare, la vară subiectele vor fi mai ușoare. Și se pare că a prins, pentru că, dacă la prima probă, cea de limba română, procentul de promovabilitate a fost onorabil, la matematică, acolo unde le este lor frică, au refuzat să rezolve subiectele. La clasă au făcut însă cerințele de la simulare“, a declarat managerul Aurora Simon. Chiar dacă rezultatele înregistrate de elevi au fost ca urmare a unui boicot, conducerea Colegiului „Ștefan Odobleja“ spune că a făcut un program de pregătire suplimentară, dar mai rămâne să-i și convingă pe elevi să participe. „Noi facem pregătire și cu unul, și cu doi și cu o sută dacă vin. De obicei se prezintă cei mai conștiincioși. Poate cu legea aceasta antifumat nu se mai duc în baruri și la biliard pentru că, fără țigări, s-a cam dus distracția și vor face și ei ce făceam noi, adică să învețe. Noi încercăm să atragem și părinții, prin ședințe în care îi informăm despre programul de pregătire și despre evoluția fiecărui elev. În plus, orele de pregătire se fac nu numai cu profesorii de la clasă, ci și cu alți profesori de specialitate din școală. Toate sunt gratuite“, a mai spus managerul colegiului.

La Liceul „Beethoven“, învățarea se face în limbaj mimico-gestual

La Liceul Tehnologic Special „Beethoven“, rezultatele slabe sunt puse pe seama faptului că elevii au deficiențe de auz, iar ei  învață și sunt evaluați în limbaj mimico-gestual și nu prin lucrări scrise. „După cum deja se știe, persoanele surde folosesc un limbaj, altul decât cel pe care îl folosim noi, limbajul mimico-gestual românesc sau limbajul semnelor din România. Ce se știe în literatura de specialitate este că limbajul mimico-gestual românesc este o limbă diferită de limba română vorbită și scrisă. Înainte bacalaureatul era promovat pentru că existau acele examene orale cu notă, unde elevul beneficia de interpret om la om, iar la scris reușea să obțină note minime, adică 5. Ulterior, după ce au fost scoase aceste probe, am mai avut elevi care au reușit să ia bacalaureatul. Aceia erau însă absolvenți care aveau resturi de auz și au putut să acumuleze cunoștințe.  O persoană surdă, ca să promoveze probele scrise, ar trebui să învețe niște litere pe care nu le aude, ceea ce este imposibil“, a precizat managerul liceului, Ana Maria Oancea. Directorii liceelor pentru elevi hipoacuzici spun că au făcut demersuri pentru a schimba evaluarea, dar fără șanse de reușită.
„În urmă cu doi ani am avut chiar o acțiune comună cu liceele de surzi din țară și am făcut o notificare pentru a schimba ceva în evaluarea elevilor. Din păcate, încă nu s-a întâmplat nimic“, a mai spus directorul liceului. Din cauza faptului că probele la bacalaureat constau în examene scrise în limba română, conducerea liceului susține chiar că este posbil ca elevii să nu se mai prezinte în sesiunea din vară.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS