Comisia de control a constatat ca directorul tehnic al primariei a fost angajat fara respectarea legii
O comisie de control a Prefecturii Gorj a constatat ca mai multi salariati ai Primariei Tirgu Jiu au fost angajati ilegal. Reprezentantii prefecturii sustin ca directorul tehnic al Primariei Tirgu Jiu, Marius Ionescu, a fost incadrat pe post fara respectarea legii. In raport se mentioneaza ca anuntul pentru organizarea concursului nu a fost publicat, incalcindu-se astfel prevederile legale. Marius Ionescu a fost incadrat pe post in luna iunie 2001. Acesta detine in Tirgu Jiu o vila pe malul lacului de acumulare de pe riul Jiu. Marius Ionescu a precizat ca imobilul a fost construit cu ajutorul parintilor, care detin mai multi stupi.
Si in cazul angajarii sefului Serviciului de Investitii, Raul Chiriac, comisia de control a gasit unele nereguli. In raport se mentioneaza ca nu s-au prezentat documentele privind concursul pentru ocuparea postului, constatindu-se lipsa publicarii acestuia.
Notele din lucrare au fost schimbate
Comisia de control a descoperit incalcari ale legii si in cazul altor angajati ai primariei. La inceputul anului 2003 a incetat activitatea Oanei Cristina Maruta, inspector in cadrul Serviciului buget, contabilitate, financiar, aceasta fiind angajata cu contract de munca pe durata determinata, fara a se organiza concurs. In cazul Elenei Ramona Pecingina, consilier in cadrul Compartimentului Juridic – Contencios, au fost constatate grave abateri. Cererea de participare la concurs a fost facuta in aceeasi zi in care a avut loc concursul, iar in procesul-verbal sint trecute alte note decit cele de pe lucrare. Membrii comisiei de control sustin ca acestea constituie grave incalcari ale normelor privind selectia functionarilor publici. Comisia a mai gasit nereguli si in cazul altor salariati ai primariei.
Primaria va raspunde pina pe 15 martie
Constantin Cretan, purtatorul de cuvint al Primariei Tirgu Jiu, a spus ca personalul responsabil are termen sa formuleze un raspuns pina pe 15 martie: „Avem termen pina pe 15 martie sa formulam un raspuns si sa prezentam masurile care se impun. Unele documente care spun ca lipsesc sint in arhiva, iar altele au fost distruse ca urmare a trecerii termenului legal. Legea prevede ca organizarea concursului se anunta prin afisare la sediul primariei sau prin publicare. Acum legea cere ca sa fie publicata in Monitorul Oficial“.

