Înmatriculările de autoturisme noi în Europa au înregistrat, în luna februarie 2014, cea de-a șasea lună de creștere consecutiv, iar marca Dacia a avut cel mai ridicat ritm de creștere (34%), informează agerpres.ro, citând un comunicat remis de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile.
În rândul constructorilor auto, vânzările grupului auto francez Renault au înregistrat o creștere de 11,7%, până la 86.448 unități, datorită unui avans semnificativ de 34%, până la 26.821 unități, al înmatriculărilor de autoturisme marca Dacia. Vânzările grupului auto Volkswagen au crescut cu 8%, vânzările General Motors au înregistrat o creștere de 12,6%, în timp ce vânzările Ford au crescut cu 12,2%.
În cazul României, potrivit statisticilor Direcției Regim Permise Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), numărul mașinilor noi înmatriculate în România a crescut, în luna februarie 2014, cu 2,4%, comparativ cu luna corespunzătoare din 2013, până la aproape 5.200 de unități. În februarie 2014, Dacia a rămas lider la înmatriculări noi, cu 952 de unități, în creștere cu 24,28% față de februarie 2013, urmată de Ford, cu 458 de unități (+ 186,25%), Skoda, cu 410 unități (—17,17%) și Volkswagen, cu 312 unități (—3,70%). Potrivit DRPCIV, în cea de-a doua lună a anului, din totalul de 5.198 de autovehicule noi înmatriculate, autoturismele au fost în număr de 3.650, în creștere cu 5,10%, comparativ cu perioada similară din 2013.