Emily O’Reilly, aleasă de către Parlamentul European în funcţia de Ombudsman European, va prelua această funcţie începând de mâine, a anunţat Centrul European al Consumatorilor România printr-un comunicat. Emily O’Reilly este succesoarea lui P. Nikiforos Diamandouros, care se retrage după mai bine de zece ani în această funcţie.
„Europa nu se confruntă numai cu o criză economică, ci şi cu o criză de legitimitate democratică. Negativismul şi tendinţa de fragmentare iau amploare în Europa, încrederea cetăţenilor în instituţiile europene este în declin şi mulţi dintre aceştia simt că părerea lor pur şi simplu nu contează. Din aceste motive, anul 2014 este un an hotărâtor pentru Europa şi viitorul Uniunii Europene (UE). Unul din rolurile mele active ca şi Ombudsman este să aduc problemele cetăţenilor în prim plan şi să contribui la reducerea distanţei dintre aceştia şi instituţiile UE”, a declarat Emily O’Reilly, care tocmai şi-a încheiat mandatul ca Ombudsman al Irlandei.
„Bazându-mă pe rezultatele pozitive ale predecesorilor mei în încercarea de a face ca administraţia UE sa fie mai transparentă şi mai eficace, intenţionez să reînnoiesc energia şi eficienţa Ombudsmanului European împreună cu excelenta şi devotata echipă a acestei instituţii. De asemenea, intenţionez să colaborez cu Parlamentul European şi să interacţionez în mod activ cu Comisia Europeană şi celelalte instituţii ale UE, în numele drepturilor şi intereselor cetăţenilor”, a mai spus Emily O’Reilly.
Activitatea Ombudsmanului European
În fiecare an, Ombudsmanul European primeşte în jur de 2.500 de plângeri de la cetăţeni, firme, ONG-uri, universităţi, autorităţi locale şi alte entităţi. An de an, instituţia deschide peste 450 de anchete. Multe dintre acestea se referă la plângeri în materie de lipsă de transparentă în instituţiile UE, inclusiv la refuzul de a da acces la documente sau informaţii. Alte cazuri privesc problemele legate de programele şi proiectele UE, discriminare sau conflicte de interese în administraţia UE.