De la începutul anului, toate contribuţiile sociale şi impozitele pe care contribuabilii le datorează statului se plătesc printr-o declaraţie unică, act ce se poate transmite online.
Pentru ca declaraţia să fie valabilă, este necesară semnătura electronică, un certificat electronic, în fapt, al cărui preţ de achiziţie este de aproximativ 50 de euro. Ministrul Finanţelor, Gheorghe Ialomiţianu, declara recent că declaraţia unică poate fi depusă atât online, cât şi în varianta pe suport de hârtie, dar numai până la 1 iulie 2011, dată după care declaraţiile se vor depune doar online. Toate datele despre completarea declaraţiei le găseşti pe site-ul ANAF.
Pentru trimiterea actelor online este nevoie de aşa numita semnătură electronică, un document care să certifice autenticitatea persoanei. Este echivalentul semnăturii olografe în varianta electronică.
Aceste certificate sunt eliberate doar de firmele autorizate, pe site-ul Agenţiei de Administrare Fiscală (ANAF) figurând trei societăţi agreate: CertSign, DigiSign si Trans Sped.
Cât costă şi cât este valabilă?
Preţul de achiziţie al documentului variază între 40 şi 50 de euro, în funcţie de firma care oferă serviciul, acesta fiind valabil un an. După un an, semnătura se reînnoieşte, contra unei sume de aproximativ 30 de euro.