Şeful securităţii al unuia dintre cele mai tranzitate aeroporturi din Europa a declarat că UE ar trebui să investească sume mai mari în inteligenţa umană, şi mai puţin în norme şi tehnologie, pentru a putea preveni eventualele atacuri teroriste, informează EUobserver.
În cadrul conferinţei Provocarea Securităţii Globale, organizată în Londra, Marijn Ornstein, director de politici de securitate la Aeroportul Schiphol din Amsterdam, a declarat că, „dacă analizăm atentatele teroriste din ultima perioadă, se poate observa că bombele au fost descoperite de oameni, nu datorită tehnologiei. Dacă o fracţie din ce s-a investit în tehnologie ar ajunge în resursa umană, am face un mare pas către îndeplinirea obiectivului nostru de a face călătoriile cu avionul mult mai sigure şi plăcute“.
Ornstein a subliniat faptul că autorităţile şi teroriştii au intrat într-un „concurs armat“, în care organele de securitate sunt mai mereu cu un pas în urmă.
„Cu fiecare incident petrecut, securitatea cere mai multe măsuri de precauţie, din ce în ce mai multe“.
Un aeroport din Amsterdam are 4.000 de gardieni angajaţi
Directorul de securitate a subliniat că pe aeroportul pe care îl conduce s-a ajuns la limită, din punct de vedere fizic, în ceea ce priveşte înmagazinarea echipamentului de securitate.
Costurile cu securitatea au crescut cu 175% în ultimii cinci ani şi, în prezent, aeroportul are 4.000 de gardieni angajaţi.
Asta înseamnă că unu din zece gardieni care lucrează în Amsterdam este angajat la Aeroportul Schiphol.
De aceeaşi părere este şi Kevin Riordan, directorul tehnic al securităţii private, din cadrul companiei Smiths Detection.
„Noua orientare trebuie să fie către ecranare dinamică, în sensul că trebuie să ştim de unde v-aţi cumpărat biletul, pe unde aţi mai călătorit, nu doar ce aveţi în bagaje. Trebuie să ne focalizăm atenţia către intenţiile pasagerilor, nu doar către ce transportă. Sunt multe informaţii în această privinţă pe care nu le folosim“, a declarat Riordan.
Legislaţia se va schimba de la 1 aprilie 2011
Mai mult, directorul de securitate de la Aeroportul Schiphol din Amsterdam a criticat decizia Uniunii Europene de a ridica, de la 1 aprilie 2011, restricţiile în ceea ce priveşte transportul de lichide în avioane.
În prezent, pasagerii nu au voie să transporte cantităţi mari de lichide, chiar dacă le-au cumpărat din magazinele duty free din cadrul aeroporturilor, dar din aprilie anul viitor vor avea voie să le transporte în pungi sigilate. „Cred cu tărie că autorităţile nu înţeleg impactul pe care decizia lor îl va avea la nivel operaţional“, a spus Ornstein.
Conferinţa Provocarea Securităţii Globale, care a avut loc la sfârşitul săptămânii trecute la Londra, este un eveniment organizat anual de departamentul de securitate al Statelor Unite, în cadrul căruia se vorbeşte despre ce ar putea fi îmbunătăţit la industria securităţii şi se premiază ideile ingenioase care au un impact pozitiv asupra securităţii.