11.4 C
Craiova
vineri, 1 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriProiect privind calitatea în administraţia publică locală la CJ Gorj

Proiect privind calitatea în administraţia publică locală la CJ Gorj

Consiliul Judeţean (CJ) Gorj a reuşit să obţină o finanţare din partea Fondului Social European, în cadrul Programului Operaţional Dezvoltarea Capacităţii Administrative, banii urmând să fie folosiţi pentru implementarea unor programe ce vizează creşterea calităţii în administraţia publică locală.

Consiliul Judeţean Gorj a început implementarea unui proiect cu finanţare europeană ce vizează creşterea calităţii în administraţia publică locală. Valoarea totală a proiectului este de 429.000 de lei (fără TVA), sumă în totalitate eligibilă. Finanţarea este asigurată din Fondul Social European, în cadrul Programului Operaţional Dezvoltarea Capacităţii Administrative (PO DCA) 2007-2013, Axa prioritară 2 – Îmbunătăţirea calităţii şi eficienţei furnizării serviciilor publice, cu accentul pus pe procesul de descentralizare, Domeniul de intervenţie 2.2 – Îmbunătăţirea calităţii şi eficienţei furnizării serviciilor. Suma eligibilă nerambursabilă este de 420.420 de lei, reprezentând 98% din valoarea totală. Cofinanţarea asigurată de către Consiliul Judeţean Gorj, în proporţie de 2%, este de 8.580 de lei. Perioada de implementare a proiectului este de 12 luni de la data semnării contractului de finanţare.
Obiectivele generale ale proiectului sunt îmbunătăţirea calităţii şi eficienţei serviciilor furnizate de către administraţia publică locală la nivelul judeţului Gorj, precum şi consolidarea capacităţii administrative a autorităţilor administraţiei publice locale din judeţul Gorj în ceea ce priveşte managementul calităţii în vederea îmbunătăţirii promptitudinii furnizării serviciilor.

Standardul ISO 9001

Proiectul are trei scopuri bine definite. Primul se referă la obţinerea certificării sistemului de management al calităţii conform standardului ISO 9001 pentru minimum trei unităţi subordonate Consiliului Judeţean Gorj. Un alt obiectiv este reprezentat de constituirea la nivel judeţean a unei unităţi de implementare a politicilor în domeniul calităţii; implementarea „Cadrului comun de autoevaluare“ la nouă unităţi subordonate ale Consiliului Judeţean Gorj şi la minimum 20 de autorităţi ale administraţiei publice locale. Beneficiarii proiectului sunt: nouă unităţi subordonate ale Consiliului Judeţean Gorj. Dintre acestea, trei vor fi selectate şi certificate ISO. Totodată, 100 de persoane angajate în instituţiile subordonate vor beneficia de instruire cu privire la cerinţele standardului ISO 9001. Alte 12 persoane angajate ale instituţiilor ce vor obţine certificare ISO 9001 vor beneficia de formare în domeniul auditului intern al sistemului de management al calităţii. Un număr de zece persoane din Consiliul Judeţean Gorj şi alte instituţii ale administraţiei publice locale sau Instituţia Prefectului  
Judeţului Gorj vor fi instruite în implementarea Cadrului Comun de Autoevaluare. Cel puţin 20 de instituţii publice, autorităţi ale administraţiei publice locale şi cele nouă unităţi subordonate ale Consiliului Judeţean Gorj vor beneficia de consultanţă pentru implementarea Cadrului Comun de Autoevaluare (CAF), iar 110 persoane vor parcurge secţiuni de dezvoltare durabilă şi egalitate de şanse integrate în tematica de instruire.

Lipsă de receptivitate la nivelul primăriilor

Ion Călinoiu, preşedintele Consiliului Judeţean Gorj, a declarat că prin implementarea sistemului de asigurare a calităţii se urmăreşte o îmbunătăţire a serviciilor oferite, dar şi o creştere a gradului de profesionalizare a salariaţilor, în vederea accesării de fonduri europene. „Este un lucru greu ca instituţiile să funcţioneze la fel în UE. Nu ştiu de ce ne poticnim atunci când vine vorba de accesarea de fonduri europene şi atragerea de finanţări. Nu există un interes în administraţia publică locală pentru profesionalizare. Multe proiecte nu sunt realizate cum trebuie. Iată de ce este nevoie ca la nivel local să existe o bază solidă care pleacă de la întrebarea dacă cetăţenii sunt conştienţi de ceea ce vrem să facem pentru ei. De aceea trebuie să adaptăm administraţia publică locală la cerinţele noi. Proiectul are la bază creşterea capacităţii administrative, asigurarea calităţii şi îmbunătăţirea serviciilor“, a precizat Ion Călinoiu, şeful Consiliului Judeţean Gorj.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS