Consiliul Judetean Dolj a primit recent o oferta de publicitate din partea publicatiei de mare tiraj Die Zeit, distribuita in circa 1,8 milioane de exemplare in lumea germana, pentru publicarea, in suplimentul economic, a unor informatii referitoare la oportunitatile de afaceri in judet.
Pentru un interviu de o jumatate de pagina in prestigioasa revista, nemtii cerusera initial o suma fabuloasa: 22.500 de euro, adica 860 de milioane de lei.
Dupa o vizita de o saptamina in Craiova, jurnalistii germani au spus ca ar fi dispusi sa faca o concesie, deoarece au gasit in Banie citeva firme care au dorit sa-si faca publicitate.
Ultima oferta: 10.000 de euro, pentru numai o optime de pagina.
Dili Serbanoiu, adus la realitate
Oferta nemtilor a fost prezentata consilierilor in sedinta ordinara de joi a CJ de catre Ileana Majina, directoarea Directiei de Integrare Europeana. „Nu-i rau daca apare o data pe saptamina“, s-a exprimat consilierul judetean Constantin Dili Serbanoiu. Dili a fost insa imediat lamurit ca suma pretinsa de nemti este pentru o singura aparitie. Deceptionati, consilierii au spus ca nu-si pot permite atitia bani, mai ales ca Die Zeit cerea un raspuns urgent. Presedintele CJ, Ion Voiculescu, a spus ca el nu cistiga atitia bani nici in patru ani de mandat. In schimb, vicepresedintele Petre Petrescu a cerut ca, pina la viitoarea sedinta, directia economica sa pregateasca un fond de publicitate.
Tot joi, consilierii au votat fara sa clipeasca tiparirea unei reviste intitulate Euro Dolj, o editie bilingva (romana-engleza) cu informatii economice despre judet, care va fi distribuita in strainatate prin camerele de comert si misiunile diplomatice.
Tirajul, de peste 1.000 de exemplare, va costa bugetul judetului 52 de milioane de lei.

