18.4 C
Craiova
luni, 22 septembrie, 2025
Știri de ultima orăActualitatePresa tradiţională mizează pe calitate

Presa tradiţională mizează pe calitate

Presa tradiţională, ameninţată de spaţiul virtual în care ştirea se propagă fără a fi asumată jurnalistic şi pe care fiecare anonim este invitat să o reconstruiască într-un context al subiectivismelor, a decis să ridice mănuşa aruncată de site-urile de ştiri, bloggeri ori agregatori secundari.
Publicul este pregătit să plătească pentru produsul de presă, indiferent de canalul prin care îi este livrat, este teza pe care a înaintat-o Murdoch şi care a fost îmbrăţişată de patronii de presă, uniţi într-un duel inegal cu site-urile gratuite, care compilează fără a struni informaţiile. Năzuind spre instantaneitate, site-urile au avut marele avantaj de a propune informaţia rapid, făcând compromisul de a pune calitatea în plan secund sau chiar periferic. Trecerea publicaţiilor în mediul on line a reuşit să atenueze concurenţa agregatorilor de rang secund, de multe ori pripit, făcând rabat de la acelaşi conţinut de calitate. În cele din urmă, grăbită şi de criza economică galopantă, presa tradiţională pare a se fi trezit. Accesul la informaţia brută îl are oricine, cel puţin teoretic, ceea ce contează jurnalistic este felul în care livrezi faptul brut, altfel spus pachetul, contextul, conexiunile şi grila de lectură pe care o inserezi.

News International renunţă la suplimentul gratuit de după-amiază
 
News International a anunţat că intenţionează să renunţe la ziarul de după-amiază London Paper, care este distribuit gratuit, decizia finală urmând a fi luată în septembrie, după ce conducerea se va consulta cu cei 60 de membri ai staff-ului.
Anunţul ar putea închide războiul de doi ani dintre News International şi Associated Newspapers, care distribuia fiţuica de dimineaţă London Lite şi suplimentul de seară London Evening Standard.
„Strategia News International a fost, în ultimele 18 luni, aceea de a restrânge operaţiunile şi de a focusa investiţiile pe titlurile pe care mizează“, a spus James Murdoch, directorul News Corporation Europe and Asia, citat de The Guardian.
„Echipa de la London Paper a făcut lucruri bune într-un timp scurt, cu un design inovator şi o abordare proaspătă, dar performanţa afacerii în sectorul suplimentelor gratuite de seară a scăzut sub aşteptări. Am luat o decizie grea, care reflectă priorităţile afacerii“, a adăugat Murdoch.
London Paper a fost distribuit gratuit în 500.348 de exemplare în luna iulie, cu 100.000 mai multe decât London Lite.

  Magda Grădinaru

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS