Din pasiune şi cu multă muncă, aşa a reuşit o învăţătoare să dezvolte, împreună cu soţul său, o firmă a cărei cifră de afaceri a crescut în patru ani cu 233%.
SC SOFTROM GRUP SRL, firmă ce activează în domeniul birotică, papetărie şi produse IT, a fost înfiinţată în 2004, la iniţiativa familiei Simion. „Eu lucram ca învăţătoare. Soţul meu avea o afacere împreună cu un prieten în domeniul IT. M-a luat o zi, două la firmă şi mi-a plăcut. La început lucram şi la şcoală, şi aici. La un moment dat, a trebuit să aleg. În 2004, am decis însă să ne facem propria firmă“, şi-a început povestea Elena Simion, la seminarul „Zilele Femeilor Întreprinzător 2009“, organizat anul acesta, la Craiova, de Oficiul Teritorial pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie (OTIMMC). Firma respectivă funcţiona iniţial ca magazin de calculatoare. Treptat, a început să se dezvolte şi în alte direcţii. „Mi s-a părut interesantă activitatea de birotică-papetărie. Pasul următor a fost reprezentat de materialele promoţionale. Am devenit apoi importatori de pixuri“, a adăugat Simion, care a explicat că în 2006 soţul său a fost unul dintre cei 13 doljeni care au participat la cursurile programului internaţional pentru sprijinirea şi dezvoltarea antreprenorilor „Empretec“, organizate de OTIMMC Craiova. Şi, cum la finalul cursurilor trebuia întocmit un plan de afaceri, acesta s-a concretizat într-o firmă cu servicii de curăţenie (SOFTCLEAN, divizia de servicii de curăţenie şi întreţinere a SOFTROM GRUP SRL), care a fost încă de la început responsabilitatea Elenei Simion.
„Nu au existat bariere“
În timp, această afacere a crescut peste aşteptările celor doi soţi. „Am început cu servicii de curăţenie acordate persoanelor fizice. Intrând în horă, a trebuit însă să joc şi m-am extins. Am ajuns însă să participăm la licitaţiile instituţiilor şi să contractăm lucrări mari de curăţenie după constructori. Nu au existat bariere“, a spus Elena Simion. În perioada 2005-2008, cifra de afaceri a SOFTROM GRUP a crescut treptat de la 150.000 de euro în 2005, la 200.000 de euro în 2006, 300.000 de euro în 2007, ajungând la 500.000 de euro în 2008 (pentru 2009 nu au o prognoză). Secretul reuşitei a constat în faptul că nu au importat niciodată produse care nu sunt de calitate. „Cantitatea nu a reprezentat o reuşită, ci calitatea. Aşa ne-am extins. Dacă faci treabă primeşti trei-patru recomandări. Dacă nu faci treabă, cel puţin 50 de persoane află despre asta“, a explicat Simion. Potrivit acesteia, afacerea nu este nici pe departe uşoară, dar cei doi soţi se implică la maximum şi încearcă în permanenţă ca totul să fie bine. În plus, au fost întotdeauna sinceri cu clienţii şi nu au încercat niciodată să spună că pot ceva doar de dragul de a lua o comandă.
Familia, pe primul loc
Chiar dacă afacerea a crescut considerabil într-un timp destul de scurt, familia a rămas pe primul loc. „De ce nu mi-a plăcut alt job? Pentru că astfel îmi permit să plec la ora 10.00 de acasă, după ce se trezeşte copilul meu, să mâncăm împreună la prânz şi seara să ne petrecem timpul în familie“, a adăugat Elena Simion.