5.6 C
Craiova
vineri, 14 noiembrie, 2025
Știri de ultima orăMagazinPovestea unei soprane

Povestea unei soprane

A debutat în rolul Reginei nopţii din „Flautul fermecat“, iar astăzi o interpretează pe Violetta Valery din „Traviata“. Este Magda Gruia-Negoescu, soprana Teatrului Liric „Elena Teodorini“ din Craiova.

Povestea Magdei Gruia-Negoescu în lumea muzicii a început încă din anii copilăriei. „În familii în care există copii cu talent, părinţii sunt cei care le descoperă afinităţile şi le îndrumă paşii“. Aşa s-a întâmplat şi în cazul său. Capacitatea de a învăţa cântece cu mare uşurinţă şi de a le reproduce i-a convins pe părinţii Magdei Gruia că drumul pe care ar fi bine să-l urmeze este cel al muzicii. Anii au trecut şi micuţa care îşi încânta părinţii cu reprezentaţii a ajuns elevă a liceului de artă, studiind violoncelul. „Violoncelul a început să-mi placă odată cu studiul. Am cântat cu Orchestra Filarmonicii din Bacău, după terminarea liceului. Cochetam şi cu cantoul, dar în acel moment îmi doream să fiu un mare violoncelist“. Şi totuşi, cantoul a fost cel care a câştigat competiţia. Micuţa care visa să ajungă pe scenă devenise o adolescentă cu idealuri înalte, pe care avea să le atingă. A fost nevoie însă de ani întregi de muncă. A început studiul în particular. A făcut parte din Corul Filarmonicii. Au urmat zile şi luni întregi de studiu cu Magda Ianculescu, soprană româncă de notorietate internaţională, apoi concursul la Teatrul Liric din Craiova, trecut cu brio, şi momentul Conservatorului. „Am terminat în 2004 cursurile Academiei de Muzică «Gheorghe Dima» din Cluj“. Apariţiile solistice, primul rol – Regina nopţii din „Flautul fermecat“ de Mozart -, au reuşit să convingă publicul de calităţile sale vocale şi interpretative. Magda Gruia şi-a dorit să atingă performanţa, aşa că nu s-a oprit din muncă. A continuat să-şi pregătească vocea cu maeştri de seamă. „Fără pregătire nu poţi să faci performanţă. Este foarte important cum începi, căci, dacă începutul este defectuos, dacă înveţi de la început să cânţi prost, apoi e foarte greu de corectat. De aceea am ales să merg la profesori foarte buni. Trebuie să lucrezi foarte mult la un rol. Uneori, ani întregi. Şi totuşi, descoperi că, la fiecare interpretare, mai lipseşte ceva. Eu întotdeauna mă gândesc la public. Dacă el a primit bine ce aduc în scenă, sunt un artist mulţumit. Pentru mine asta înseamnă tot“, a precizat Magda Gruia-Negoescu.

Un drum presărat cu roluri frumoase

Cu fiecare reprezentaţie, cu fiecare rol, Magda Gruia a adus în scenă talentul pus în slujba spectatorului. A trecut prin rolul titular din „Lucia di Lammermoor“, a interpretat-o apoi pe Gilda din „Rigoletto“, a evoluat cu succes în Norina din „Don Pasquale“, în Musetta din opera „Boema“, şi în dificila partitură a Zerlinei din „Don Giovanni“.
În paleta sa interpretativă se regăsesc şi roluri de operetă ca Adela din „Liliacul“ şi Arsena din „Voievodul ţiganilor“. Astăzi este Violetta Valery, din „Traviata“, un rol reuşit, foarte drag sopranei, ideal pentru asemenea voce, cum au notat criticii , la fel ca şi cel din „Braconierul“ (Gretchen) şi ca toate celelalte roluri titulare cărora Magda Gruia-Negoescu le-a dat viaţă şi frumuseţe.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

1 COMENTARIU