La Târgul de Turism al României (TTR), ce a avut loc în perioada 19-22 martie, s-au prezentat peste 300 de expozanţi, care au venit cu reduceri bazate pe rezervările din timp. Agenţiile de turism propun vizitatorilor reduceri de până la 20% pentru plata integrală a pachetelor achiziţionate până la sfârşitul lunii martie şi posibilitatea efectuării plăţii în rate, fără dobândă.
300 de firme din 14 ţări
Cea de-a 21-a ediţie a Târgului de Turism s-a desfăşurat sub patronajul Ministerului Turismului din România şi în parteneriat cu Camerele de Comerţ şi Industrie din ţara noastră şi asociaţiile de profil, ANAT, FPTR, ANTREC, OPTBR. Sub cupola Romexpo, la această ediţie au participat circa 300 de firme din 14 ţări, respectiv: Austria, Belgia, Bulgaria, Croaţia, Franţa, Germania, Grecia, Israel, Italia, Marea Britanie, Polonia, România, Turcia şi Ungaria, gradul de internaţionalizare al acestui eveniment expoziţional fiind de 26%. Dintre acestea, Cipru, Grecia, Spania, Turcia şi Tunisia au particiat oficial. Este de remarcat colaborarea consistentă a agenţiilor de turism şi tour-operatorilor din străinătate: expozanţii din Grecia şi-au desfăşurat forţele pe 300 mp, iar cei din Bulgaria, pe 200 mp. De altfel, pe lângă expozanţii individuali, Grecia a fost reprezentată de un număr impresionant de prefecturi care doresc să îşi promoveze potenţialul turistic: Corfu, Kavala, Kefalonia&Ithaca, Lefkas, Magnisia, Thessaloniki, Zakynthos, Zakynthos.
Din ţara noastră, acelaşi interes s-a constatat şi din partea Camerelor de Comerţ şi Industrie şi a Consiliilor Judeţene din Bucureşti, Bacău, Caraş-Severin, Constanţa, Covasna, Ilfov, Neamţ, Prahova, Gorj, Harghita, Mureş, Maramureş, Sibiu.
Târgul de Turism al României a reunit elita firmelor de profil, organizaţii şi asociaţii, agenţii de turism şi tour-operatori, companii aeriene, societăţi de asigurări şi bănci, organizatori de congrese şi turism de afaceri, edituri, instituţii culturale. Practic, la ediţia de primăvară a Târgului de Turism al României şi-au dat întâlnire toţi cei care au înţeles necesitatea şi utilitatea de a fi prezenţi la această manifestare expoziţională şi care îşi vor oferta pachetele de servicii turistice, aducând în prim-planul vizitatorilor cele mai diverse şi tentante destinaţii pentru viitorul sezon turistic. Aproximativ 190 de firme noi s-au alăturat expozanţilor tradiţionali.
Tibet, Hong Kong, Nepal – destinaţiile inedite prezente la târg
Iar dacă destinaţiile clasice vi se par plictisitoare, la Târgul de Turism al României, agenţiile au venit cu oferte inedite printre care se numără China – Tibet – Hong Kong, sau Nepal. Chiar Africa de Sud.
Oricum, în trendul propus în acest an, la mare căutare au fost ofertele care au incluse parcurile de distracţii: Disney Land sau Asterix din Franţa, Portaventura din Spania, Movie Park din Germania, Lago di Gonda din Italia, Legoland din Danemarca sau, de ce nu, Wild Wadi World din Dubai.
Oferte prezentate la târg:
– săptămână de refacere, cu doar 200 lei/persoană;
– săptămână la munte, preţurile pornesc de la 158 lei/persoană;
– decadă balneară – veţi plăti doar 650 lei/persoană, pentru zece zile de cazare, cu trei mese incluse şi, evident, tratamentul de care aveţi nevoie.

