Portugalia a încheiat astăzi o înţelegere cu producătorii auto Renault şi Nissan ce are ca obiectiv creşterea utilizării de automobile electrice prin crearea unei reţele naţionale de reîncărcare a acestora, arată Reuters.
Planul are în vedere transformarea Portugaliei în una dintre primele ţări ce va oferi consumatorilor staţii de reîncărcare cu energie electrică, pentru automobile. Astfel, vor fi promovate autovehiculele electrice, într-un moment în care preţul benzinei se află în creştere.
Dimensiunea relativ mică a ţării poate sta la baza viabilităţii acestor reţele. Atât grupul Renault cât şi Nissan benefciază de înţelegeri similare cu Danemarca şi Israel, dar pactul cu Portugalia implică ambele companii.
Premierul Portugaliei, Jose Socrates, a declarat că se urmăreşte reducerea folosirii petrolului deoarece acesta este importat iar preţul importurilor aproape s-au dublat anul acesta.
“Asistăm la un şoc petrolier intens ce afectează vieţile tuturor”, a spus acesta în timpul ceremoniei de anunţare a programului.
Carlos Ghosn, preşedintele şi directorul executiv Renault-Nissan, crede că parteneriatul cu Portugalia poate fi piatra de temelie a dezvoltării unui model viabil de adoptare a maşinilor electrice.
“Portugalia este prima ţară ce a încheiat un parteneriat direct cu alianţa Renault-Nissan şi a creat astfel un model public-privat ce promovează vehicule cu zero emisii de gaze. Se urmăreşte ca acestea să devină o alternativă credibilă pentru maşinile clasice”, a declarat Ghosn.
În urma acestei înţelegeri, guvernul şi constructorii auto vor cerceta cea mai bună metodă de a face aceste vehicule atrăgătoare pentru public. Aceştia urmează să întreprindă studii de viabilitate a reţelelor naţionale de reîncărcare electrică şi au acceptat să comercializeze în masă automobilele pe piaţa din Portugalia, începând cu 2011. Portugalia va deveni astfel prima ţară ce va beneficia de vehicule electrice unice din partea Nissan şi Renault.
Socrates, ce promovează energia alternativă, cum ar fi cea eoliană, este de părere că succesul stă în convingerea consumatorilor că nu vor plăti mai mult decât pentru maşinile ce consumă benzină.
“În ziua în care oraşul va avea maşini fără emisii şi zgomot, nu vom mai privi înapoi”, a declarat acesta.
Carlos Tavares, vicepreşedintele Nissan, este de părere că maşinile electrice au o performanţă cel puţin egală cu cea a maşinilor clasice. Acesta a subliniat că maşinile electrice ce parcurg 160 km satisfac nevoile zilnice a 90% dintre şoferi.
Nissan-Renault doreşte comercializarea acestora şi pe piaţa din Statele Unite în 2011-2012. Producătorii de maşini urmăresc o scădere a vânzărilor datorită scumpirii benzinei şi doresc să prezinte comsumatorilor o alternativă mai ieftină.