11.7 C
Craiova
miercuri, 12 noiembrie, 2025

Cu jobul la analizat

O ofertă de angajare este un motiv de bucurie, dar înainte de a spune „da“, stăpâniţi-vă entuziasmul şi analizaţi obiectiv câteva dintre aspectele viitorului job.

Pentru a evita eventualele neplăceri la proaspătul loc de muncă, fiţi atenţi la câteva detalii atunci când vi se oferă jobul dorit. Site-ul www.hipo.ro vă recomandă să evaluaţi câteva dintre lucrurile care vă pot rezerva surprize în viitor.

 

Numele jobului

 

În spatele unor titluri pompoase se ascund de multe ori activităţi plictisitoare. Ar fi ideal să faceţi saltul către un job full-time doar după ce aţi încercat unul asemănător, dar part-time, şi v-aţi dat seama de cerinţele şi activităţile pe care le presupun.

 

Locul, orele şi mediul de lucru

 

Un job de birou, cu program între 9.00 şi 17.00, într-o companie multinaţională nu este pe gustul tuturor, cum nici cele care vă solicită în weekend nu sunt chiar preferatele angajaţilor. Căutaţi un colectiv cu un ritm de lucru similar cu al dumneavoastră. Unele companii oferă posibilitatea să staţi peste program într-o zi şi să vă luaţi câteva ore libere în altă zi. Spre exemplu, aţi putea lucra până la ora 17.30, de luni până joi, iar vineri terminaţi programul la 15.00. Veţi putea începe weekendul mai devreme. Acest avantaj vă dă libertatea să vă creaţi un program care să corespundă cu nevoile personale.

 

Posibilităţile de avansare

 

Lipsa oportunităţilor reale de promovare este o cale sigură spre demotivare. Tineţi cont de posibilitatea de a avansa în posturi care implică mai multă responsabilitate şi cât de repede se poate întâmpla acest lucru. Puteţi adresa angajatorului o serie de întrebări: Susţine compania promovarea internă?, La ce intervale de timp are loc evaluarea performanţei?, Care este următorul nivel ierarhic în cadrul acestui departament?, Ce altă poziţie aş putea ocupa în cadrul companiei după ce acumulez experienţă pe acest job?, Puteţi să-mi oferiţi exemple de evoluţie profesională a altor persoane din acest departament?

 

Salariul

 

Asiguraţi-vă că vă sunt oferite informaţii clare despre salariul dumneavoastră şi expuneţi-vă direct aşteptările. Încercaţi să aflaţi nivelul salarial din alte companii pentru un job similar de la prieteni, rude sau de pe internet. Nu uitaţi la sfârşit să corelaţi informaţiile obţinute cu abilităţile şi experienţa dumneavoastră. Dacă sunteţi nevoit, din cauza noului job, să vă mutaţi în alt cartier sau alt oraş, trebuie să luaţi în considerare cheltuielile uzuale din zona respectivă. De asemenea, tineţi cont de faptul că salariul de început nu va rămâne acelaşi pentru totdeauna, ci se va schimba după o anumită perioadă.

 

Bonusuri

 

Multe joburi au o schemă de bonusare care încurajează performanţa şi efortul susţinut al angajaţilor. Spre exemplu, la un job în vânzări încercaţi să obţineţi informaţii în timpul interviului despre nivelul target-ului şi despre schema de bonusare aferentă şi nu insistaţi pe negocierea salariului fix. Pe de altă parte, aveţi grijă să nu supraestimaţi bonusul pe care îl puteţi câştiga, altfel la sfârşitul lunii veţi avea o surpriză financiară neplăcută.

 

Pensia

 

Nu vă lăsaţi păcăliţi de mituri conform cărora nu trebuie să vă gândiţi la pensie decât după 30 de ani. Trebuie să vă faceţi din timp un cont de pensii. Cu cât începeţi să strângeţi banii mai devreme, cu atât e mai bine. De aceea, ar fi recomandat să profitaţi de beneficiile unei companii care vă oferă o pensie privată. Interesaţi-vă de modalitatea prin care veţi fi plătit, contract de muncă pe perioadă determinată, contract de colaborare, PFA , şi dacă toate impozitele şi taxele aferente salariului dumneavoastră vor fi achitate de către angajator.

 

Maşina de serviciu

 

Dacă aveţi un job care implică multe călătorii, aţi putea primi o maşină de la companie pentru a vă ajuta în deplasările prin ţară. Nu vă entuziasmaţi prea tare! Maşinile companiilor sunt rareori BMW sau Mercedes pentru joburile entry-level. Pe de altă parte, nu va trebui să plătiţi pentru service auto, taxe de drum, asigurare, înmatriculare sau alte reparaţii.

 

Gratuităţile de care puteţi beneficia

 

Multe companii oferă diferite servicii gratuite angajaţilor săi, de la cafeaua de dimineaţă şi prânzul de la bufet, până la abonamente la sala de gimnastică sau piscină. Corporaţiile ştiu că pentru a menţine constant nivelul de performanţă au nevoie de o forţă de muncă sănătoasă şi abilă.

Tocmai de aceea le oferă angajaţilor, în mod gratuit, teste de vedere şi alte analize pentru a cunoaşte starea sănătăţii lor. Gândiţi-vă la aceste avantaje ca minibonusuri pe lângă salariul dumneavoastră şi veţi încheia ziua cu un zâmbet pe buze.

 

Oferta de training-uri

 

Multe companii consideră training-ul o parte vitală din dezvoltarea unui angajat şi vă vor chema la cursuri plătite de ei pentru a învăţa mecanismele jobului pe care urmează să îl ocupaţi. După investiţia în training aşteptaţi-vă la obligaţia de a semna un contract pe termen lung cu angajatorul care vă oferă acest privilegiu.

 

Concediul

 

În general, un angajat primeşte patru săptămâni, adică 20 de zile, de concediu plătit în decursul unui an.

Numărul acestora se poate mări în funcţie de politica firmei şi se întâmplă deseori atunci când lucraţi deja de o perioadă lungă de timp pentru compania respectivă.

De asemenea, concediile fără plată au devenit foarte populare, oferindu-vă şansa să călătoriţi pentru câteva luni sau să vă bucuraţi de o vacanţă prelungită din care să vă întoarceţi relaxat şi revigorat.

La finalul acestei analize trebuie să aveţi încredere că jobul care v-a fost oferit se va potrivi cu personalitatea dumneavoastră, cu aptitudinile şi nevoile financiare, dar mai ales cu planurile de viitor.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

5 COMENTARII