Metro reprezinta, pentru majoritatea craiovenilor, mai mult decit un magazin cu produse la preturi rezonabile, este un mod civilizat si occidental de comercializare a marfii. Cu un personal calificat si educat in a-si servi clientii cu profesionalism, un mod atragator de expunere a produselor, magazinul le ofera vizitatorilor sai placerea – rara pina acum – de a face cumparaturi. Atunci cind insa apare vreo problema care sa stirbeasca prestigiul firmei, lucrurile incep sa ia o intorsatura curioasa.
Jana Paun, actionara la societatea SC ADIJA COMGEN SRL din Craiova, a cumparat din Metro, vineri, 26 iulie, o instalatie de alimentare cu GPL auto. Certificat de garantie, factura fiscala. Frumos, rapid, civilizat. Si nici pretul nu era prea piperat: vreo 14 milioane. Doamna a plecat bucuroasa de achizitie.
Cu instalatia in cutie, a mers la adresa specificata pe certificatul de garantie al firmei importatoare (SC RO GROUP INTERNATIONAL SRL PITESTI), eliberat de una dintre angajatele Metro. Adresa era a unui service din Craiova, Nord Service SRL, care – spunea „nota1“ din certificat – monta gratuit produsele cumparate din reteaua de magazine Metro Cash & Carry. Mare a fost mirarea Janei Paun cind a primit raspunsul angajatilor respectivului service: „Montarea va costa doua milioane! Noi nu avem nici un contract incheiat cu Metro…“
Doamna a inghitit in sec si a scos inca doua milioane, ca doar nu avea de gind sa puna coletul la naftalina. Intimplator, a mai aflat un amanunt, si anume ca Nord Service comercializeaza si monteaza aceeasi instalatie la pretul de 14 milioane.
Dupa efectuarea montajului, Jana Paun a hotarit sa treaca din nou pe la Metro, nemultumita, evident, de teapa luata. Aici, toata lumea numai zimbete, scuze, amabilitati. „Se rezolva, nici o problema! A fost o scapare. Nici nu putem sa credem ca s-a intimplat asa ceva…“
Dupa schimbul de politeturi, Jana Paun a plecat acasa, ferm convinsa ca isi va primi inapoi cele doua milioane. Simbata – surpriza! Un inginer de la Pitesti – firma importatoare – le comunica telefonic sotilor Paun ca respectivul certificat a fost eliberat gresit, acesta fiind, de fapt, destinat altor produse care inca nu au ajuns la Metro.
Citeva minute mai tirziu, alt telefon: un angajat Metro ii sfatuieste – politicos, desigur, ca nu ar avea nici un rost sa complice situatia, facind-o cunoscuta si in alte parti. Cel mai cuminte ar fi sa accepte paguba – oricum, nu e cine stie ce, ia, vreo doua milioane… A fost o greseala a unei angajate, se mai intimpla, oameni sintem toti…
Dar, ca o firma care se respecta, in doi timpi si trei miscari, situatia
s-a remediat. A fost anuntata firma importatoare, iar simbata la prima ora, SC NORD SERVICE SRL a primit vizita reprezentantilor SC RO GROUP SRL Pitesti. S-a incheiat contract, prin care toate instalatiile pe care le va comercializa Metro de acum inainte sa beneficieze de montaj gratuit. Mai mult decit atit, marti seara, Metro a primit marfa: instalatii auto GPL injectie nou-noute si cu certificate la ele! La returnarea banilor celor tapiti nu s-a mai gindit nimeni. Oricum, de clienti nu-i vor pierde, doar Metro este un centru comercial civilizat si occidental!
Post Scriptum: Doamna directoare Andreea Lupea, ne cerem scuze ca nu ne-am adresat Biroului de Reclamatii, asa cum ne-ati sfatuit. Dar intrebarea necesita un raspuns urgent, asa ca ne-am gindit sa nu mai asteptam.
Intrebare: Este chiar obligatoriu sa inchidem nasturii si capsele atunci cind introducem (in saci de plastic, desigur!) lenjeria intima in…HOTA INOX ARDO? Ne scuzati de intrebare, poate era tot o scapare… S-or fi incurcat certificatele de la masinile de spalat cu cele de la hote. Va multumim!
(Niste cumparatori)