8.7 C
Craiova
marți, 19 martie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljFord scade producția de mașini la Craiova

Ford scade producția de mașini la Craiova

Ford va reamenaja linia de producție pentru a fabrica mai puține vehicule B-Max pe zi, ca urmare a diminuării personalului (Foto: Arhiva GdS)
Ford va reamenaja linia de producție pentru a fabrica mai puține vehicule B-Max pe zi, ca urmare a diminuării personalului (Foto: Arhiva GdS)

Fabrica Ford mai oprește producția doar o zi în ianuarie și câteva zile din februarie, pentru a schimba cadența de producție a autovehiculelor B-Max. În fabrică se vor produce circa 250 de mașini pe zi, în loc de 360 – 370, câte se fac în prezent.

De luna viitoare, Ford va produce mai puțin cu 110 – 120 de mașini pe zi, ca urmare a scăderii numărului de muncitori, după programul de disponibilizări voluntare inițiat de companie.
Dacă în luna ianuarie fabrica va lucra din plin, în februarie vor mai exista câteva zile de opriri temporare, pentru a se modifica linia de producție, care va fi adaptată noii producții. În februarie, Ford va opri producția în zilele de 2, 3 și 4, ca urmare a schimbării cadenței de producție de la 360 – 370 de vehicule pe zi, cât se produc în prezent, la circa 250 de vehicule pe zi, potrivit unor surse din fabrică.
Compania este nevoită să schimbe fluxul de producție după ce a decis să disponibilizeze 680 de persoane, majoritatea trecându-se voluntar pe listele de plecări. Unul dintre motivele pentru care Ford a decis să trimită oamenii acasă a fost acela de a elimina zilele de șomaj tehnic (care sunt plătite de către companie cu 80% din salariul de bază). Ford anunțase la finalul anului trecut că aceste disponibilizări voluntare vor conduce la eliminarea zilelor de opriri temporare ale producției. „Prin aceste măsuri se urmărește folosirea optimă a forței de muncă rămase la Craiova și îndeplinirea condițiilor actuale de producție și cele preconizate, în timp ce Ford continuă să caute oportunități pentru producerea unui al doilea autovehicul la Craiova“, a precizat Ana-Maria Timiș, director de comunicare al Ford România, la momentul anunțării deciziei de concedieri voluntare în fabrică.
La sfârșitul lunii decembrie, o parte dintre disponibilizați au plecat acasă, iar alții la finele lunii ianua­rie. Celor care rămân trebuie să li se reorganizeze activitatea, astfel încât să asigure un flux de producție zilnic mai mic decât înainte.

În ianuarie se produc 370 de mașini pe zi și va fi doar o zi de șomaj tehnic

După mai bine de un an și patru luni în care fabrica de autovehicule a avut mai multe zile de opriri temporare ale producției, luna aceasta este prima în care se lucrează aproape integral. Uzina Ford și-a reluat activitatea pe 5 ianuarie, după sărbătorile de iarnă și după minivacanța primită de angajați, astfel că în ianuarie a fost nevoie să se refacă micile stocuri ale fabricii și să se continue livrările de mașini Ford B-Max și de motoare peste graniță. Fabrica de Motoare va lucra toată luna ianuarie, fără nici o oprire, iar Secția de Vehicule va avea o zi de șomaj tehnic. „Este o premieră că se lucrează toată luna sau aproape toată luna. La Motoare sigur se va lucra încontinuu, iar la Vehicule va fi doar pe 30 ianuarie zi de șomaj tehnic. În ultima perioadă au fost destul de multe zile de șomaj tehnic în fabrică“, a spus unul dintre liderii de sindicat de la Ford, Ovidiu Cioroianu.
Pe listele de disponibilizări voluntare s-au înscris 495 de persoane, iar în această perioadă sindicatele și conducerea companiei discută dacă vor fi disponibilizate de către companie celelalte persoane, până la 680.

Ford confirmă reducerea fluxului de producție zilnic

Ford a confirmat ieri pentru GdS reducerea volumului de producție în fabrica din Craiova, începând cu luna viitoare.
„Confirmăm că în luna ianuarie Ford va produce la Craiova 370 de unități B-Max pe zi. Pentru a elimina zilele fără producție și ținând cont de actualul volum al forței noastre de muncă, în luna februarie vom produce 250 de unități B-Max pe zi. Așa cum am menționat și în trecut, Ford va continua să-și adapteze volumele de producție la cererea din piață“, a declarat ieri, pentru GdS, Ana-Maria Timiș, director de comunicare al Ford România.
Nu se știe până la ce dată se va produce noul volum zilnic de mașini B-Max.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS