Acasă Local Gorj Corpul de Control al prefectului cere demiterea conducerii SAJ Gorj

Corpul de Control al prefectului cere demiterea conducerii SAJ Gorj

SAJ Gorj, controlat periodic de autorități
SAJ Gorj, controlat periodic de autorități

Corpul de Control al prefectului de Gorj a finalizat verificările derulate la finalul anului trecut la Serviciul de Ambulanță Județean (SAJ) Gorj.

A fost întocmit un raport privind rezultatele verificării efectuate la Serviciul Județean de Ambulanță Gorj, în baza Ordinului Prefectului Județului Gorj, pentru verificarea aspectelor sesizate prin petiție. Raportat la constatări, precum și la concluziile, recomandările și măsurile stabilite prin raportul de control al Corpului de Control al Ministrului Sănătății se poate concluziona că „managementul general al Serviciului Județean de Ambulanță Gorj nu poate realiza o bună gestiune financiară a serviciului prin asigurarea legalității, regularității, economicității, eficacității și eficienței în desfășurarea activității, aceasta împietând asupra îndeplinirii rolului principal, respectiv de a presta serviciul public de asistență medicală de urgență și transport medical în condiții de calitate și siguranță”, conform documentului.

Măsuri propuse

Corpul de Control propune o serie de măsuri pentru îmbunătățirea managementului SAJ Gorj. Prin intermediul sistemului de control intern managerial Comitetul Director va asigura:
„1. Includerea în procesul de inventariere generală anuală a patrimoniului Serviciului Județean de Ambulanță Gorj a obligațiilor față de terți și a buteliilor (tuburilor) de oxigen deținute prin închiriere prin parcurgerea și consemnarea rezultatelor inventarierii în procesul verbal.

  1. Efectuarea cercetării administrative pentru a se angaja răspunderea juridică a persoanelor responsabile de abaterile constatate în prezentul raport și pentru recuperarea pierderii suferite pe seama bugetului SJA Gorj (amenzi, transport sanitar, despăgubiri civile).
  2. Actualizarea anuală a tarifelor pentru serviciile prestate de SJA Gorj, având în vedere și prețurile practicate de alte servicii de ambulanță din țară.
  3. Supravegherea înregistrării în contabilitate a tuturor operațiunilor economico-financiare la momentul în care acestea au loc, concomitent cu revizuirea procesului de înregistrare la registratura instituției și circuitul acestora în cadrul instituției.
  4. Utilizarea contului 473 – decontări din operațiuni în curs de clarificare, pentru sumele care necesită clarificări, respectiv amenzi, despăgubiri, cheltuieli judiciare”, potrivit specialiștilor Prefecturii Gorj.

Cer înlocuirea conducerii

În capitolul „Recomandări pentru organul ierarhic superior” din raportul de control se solicită Ministerului Sănătății înlocuirea șefilor Serviciului de Ambulanță Județean Gorj. „Având în vedere concluzia generală a verificărilor, respectiv că managementul general al Serviciului Județean de Ambulanță Gorj nu poate realiza o bună gestiune financiară a serviciului prin asigurarea legalității, regularității, economicității, eficacității și eficienței în desfășurarea activității, aceasta împietând asupra îndeplinirii rolului principal de a presta serviciul public de asistență medicală de urgență și transport medical în condiții de calitate și siguranță, se recomandă Ministerului Sănătății să analizeze și să dispună, după caz, înlocuirea persoanelor care asigură managementul Serviciului Județean de Ambulanță Gorj”, se propune în raportul de control.

Plângere la Finanțe și la IPJ

Raportul mai propune sesizarea inspecției economico-financiare din cadrul Direcției Regionale a Finanțelor Publice Craiova, privind controlul intern şi controlul financiar preventiv, pentru ca prin acte administrative să se poată dispune măsuri pentru protejarea fondurilor publice și a patrimoniului public și/sau pentru stabilirea/plata/recuperarea prejudiciilor pornind de la constatările menționate în raport.

Pentru abaterile prevăzute de actele normative ce pot intra în sfera răspunderii penale, în funcție și de constatările inspecției economico-financiare, stabilite prin acte de constatare/administrative, se va sesiza Inspectoratului de Poliție Județean Gorj pentru efectuarea de cercetări.

S-a prelungit mandatul pentru managerul SAJ Gorj

Este de amintit că la finalul anului trecut a fost prelungit mandatul managerului Serviciului de Ambulanță Județean Gorj, Traian Constantinescu. Șeful Serviciului de Ambulanță Județean Gorj a fost numit în funcție la jumătatea lunii aprilie a anului trecut. De atunci a beneficiat de două ori de prelungirea mandatului de manager interimar. Conducerea Ministerului Sănătății a decis la finalul anului trecut să prelungească mandatele tuturor directorilor interimari, acolo unde existau astfel de situații.

Prelungirea s-a făcut pentru o perioadă de 2 luni de zile. În mod normal, după două prelungiri de mandat trebuie numit un alt șef interimar până la organizarea unui concurs pentru selectarea unui nou șef prin concurs. Nu a fost însă cazul la Serviciul de Ambulanță Județean Gorj unde s-a mizat mai mult pe interimat, după ce i s-a încheiat mandatul fostului director Constantin Mitroi.

Medicul Traian Constantinescu a fost adjunct al lui Constantin Mitroi. A fost numit director medical, cu puțin timp înainte ca Mitroi să fie eliberat din funcție. Traian Constantinescu are însă parte de la numirea în funcție de un mandat zbuciumat. Este vorba de controale de la nivel central și de la Corpul de Control al prefectului de Gorj. Nu a reușit să numească în funcție un director medical, dar nici să aducă medici la unitate. Mai nou, se propune înlocuirea din funcție, chiar de la început de an.

Exit mobile version