Acasă Local Dolj Un singur ofertant pentru reconstrucţia viaductului Cârcea

Un singur ofertant pentru reconstrucţia viaductului Cârcea

Un singur ofertant pentru reconstrucţia viaductului Cârcea
Un singur ofertant pentru reconstrucţia viaductului Cârcea

SRCF Craiova a primit o ofertă la procedura de licitație pentru reconstrucția și repararea viaductului Cârcea, situat pe linia CF Videle – Orșova, grav avariat în 2018, după deraierea unui tren privat de marfă. Ofertantul este o asociere de două firme, una austriacă şi una românească, STRABAG SRL – METABET CF SA.

Viaductul de la Cârcea, grav afectat după deraierea unui tren de marfă în august 2018, va fi reconstruit, aşa cum arătam într-un articol din luna septembrie.

Valoarea totală estimată a contractului este de 59,4 milioane lei, fonduri de la bugetul de stat pe anul 2022.

Durata totală a contractului este de 26 de luni (proiectare, obținere avize, execuție lucrări).

Lucrările de reconstrucţie şi reparare a viaductului Cârcea presupun proiectarea şi consolidarea infrastructurilor pe ambele fire, montarea tablierelor 1, 2 şi 3 noi pe firul I, execuţia căii pe firul I şi lucrări la instalaţiile aferente firului I.

Deraierea trenului pe viaductul Cârcea

În dimineaţa zilei de 12 august 2018, un tren de marfă aparținând operatorului privat GFR a deraiat între stațiile CF Malu Mare și Banu Mărăcine.

Mărfarul, încărcat cu biodiesel, avea în compunere 23 de vagoane şi locomotiva.

Potrivit informaţiilor oferite atunci de CFR SA, evenimentul a avut loc după ce mecanicul de locomotivă a intrat pe culoarea roşie a semaforului pe firul I de circulaţie, care era închis pentru reabilitare. Pe viaductul de la Cârcea, podul s-a prăbuşit, iar șase vagoane au deraiat. Unul dintre vagoane a rămas înclinat, agăţat de locomotivă, iar din acesta s-a scurs biodiesel într-un pârâu din zonă. Structura viaductului pe firul II nu a fost afectată.

Ce probleme are viaductul Cârcea şi ce lucrări trebuie executate

Structura viaductului este alcătuită pe ambele fire din câte trei tabliere.

Cele de pe firul I au fost executate în perioada 1940-1943, iar cele de pe firul II au fost proiectate în 1970.

Conform expertizei realizate în 2019, tablierul 3 de pe firul I, care se afla la data deraierii în stadiul final al reparaţiilor, a suferit o serie de avarii şi distrugeri locale din şocul produs de izbirea tablierului 2, ca urmare a deplasării acestuia în timpul accidentului.

De asemenea, pătrunderea accidentală a locomotivei şi a vagoanelor cisternă direct pe grinzile căii ale tablierelor 1 şi 2 de pe firul I (care se aflau în reparaţii şi nu aveau calea montată) a produs smulgerea aparatelor de reazem fixe ale acestor tabliere şi degradări grave locale la betonul cuzineţilor alăturaţi de pe firul II.

Exit mobile version