Acasă Local Administratorii de asociaţii, navigatori pe internet

Administratorii de asociaţii, navigatori pe internet

Asociaţiile de proprietari din Craiova, ca orice societate cu personalitate juridică, sunt obligate să deţină semnătură electronică pentru a putea depune la Fisc declaraţiile pe care trebuie să le facă în fiecare lună.
„Într-o primă fază, vor putea să depună şi în format de hârtie, dar teoretic şi asociaţiile de proprietari sunt obligate să transmită declaraţiile privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, evidenţa nominală a persoanelor asigurate on line. Nu este o scuză că nu au un calculator sau nu au internet la asociaţie. Administratorul este titularul certificatului digital sau poate fi delegată o altă persoană“, a precizat Eugen Călinoiu, directorul DGFP Dolj.
Această nouă obligaţie le dă de furcă multor administratori, care nu prea au noţiuni de folosire a calculatorului, fapt ce va atrage după sine o serie de cheltuieli, deoarece asociaţia în cauză este nevoită să delege altă persoană din rândul reprezentanţilor asociaţiei, care probabil va cere să fie remunerată în plus pentru aceste atribuţiuni.
În cazul în care va fi delegată altă persoană, demersurile sunt mai complicate şi costă, fiindcă este nevoie de un act autentificat la notar prin care această persoană să fie titularul certificatului digital.
Obţinerea unei semnături electronice ajunge la aproximativ 50 de euro, costurile urmând să fie suportate de asociaţie.
Certificatul se poate obţine doar de la trei firme din ţară, pe care preşedinţii de asociaţii le găsesc specificate pe site-ul Ministerului de Finanţe. Această operaţiune se va repeta în fiecare an.

Obiectiv major, achiziţionarea unui computer

O altă problemă ar fi că multe dintre asociaţiile de proprietari din Craiova nu deţin în patrimoniul lor un calculator. Aşadar, reprezentanţii acestora au două variante: ori să achiziţioneze cât mai repede un computer, ori să plătească o persoană sau o firmă care să transmită datele necesare către DGFP Dolj.
„Mie mi se pare corect. Nu mai alergăm atât, nu mai stăm la cozi. Am achiziţionat deja un laptop şi de luna viitoare vom transmite on line toate declaraţiile. Chiar dacă nu am fi putut face această achiziţie, ne descurcam. Avem în familie computere, putem merge la o firmă specializată în domeniu, nu este o problemă. Cred că este foarte bine aşa. Până acum văd că ni le-au primit în format de hârtie“, a spus Vasile Calciu, administratorul Asociaţiei nr. 12, Brazda lui Novac din Craiova.
Reprezentanţii altor asociaţii de proprietari susţin că, în situaţia în care administratorul este vârstnic şi nu este deprins cu folosirea internetului, pot obţine semnătura digitală pentru contabilul asociaţiei, care oricum ţine o evidenţă contabilă pe calculator.

A absolvit Facultatea de Drept „Nicolae Titulescu” din Universitatea din Craiova şi lucrează în presa scrisă din 2004. În momentul actual este unul dintre puţinii jurnaliști locali care se ocupă de domeniul asociaţiilor de proprietari.
Exit mobile version