Știri de ultima orăSanatateDiete si fitnessLegume gătite versus legume crude şi 3 alimente bogate în nutrienți

Legume gătite versus legume crude şi 3 alimente bogate în nutrienți

Integrarea în dietă a legumelor și în varianta crudă poate avea numeroase beneficii pentru sănătate: nivelul de energie crește, digestia poate fi îmbunătățită, riscul de boli cardiovasculare poate scădea, iar consumul acestora poate contribui substanțial la scăderea în greutate.

Unele legume consumate în varianta crudă pot oferi mai multe vitamine și minerale organismului decât cele preparate termic, deoarece o parte din nutrienți sunt afectați în urma procesului de gătire. Legumele fierte au o cantitate și o calitate diferită de nutrienți față de legumele crude, deoarece în timpul gătirii compoziția lor chimică se modifică. Acest aspect nu este întotdeauna un lucru negativ, deoarece tratamentele termice cresc biodisponibilitatea anumitor nutrienți (de exemplu, a carotenului), însă salatele crude rămân de neînlocuit.

„Legumele își diminuează conținutul anumitor nutrienți atunci când sunt gătite în exces, iar în condițiile în care dieta este bazată în cea mai mare parte pe alimente procesate sau prăjite, pot apărea și efectele negative asupra organismului. Includerea în alimentație a legumelor crude, gătite la abur sau la cuptor, este foarte importantă întrucât alimentele își păstrează beneficiile nutriționale și sunt o sursă excelentă de vitamine. De exemplu, ardeiul capia consumat ca atare, o legumă delicioasă de sezon, conține o cantitate mare de vitamina C, B6, cupru, fosfor, zinc, mangan, potasiu”, spune dr. Corina Zugravu, Președintele Centrului de Studii despre Bere, Sănătate și Nutriție.

Alimente benefice pentru un organism puternic

Germenii de grâu

Experții spun că germenii de grâu au o valoare nutritivă excelentă, fiind o sursă de proteine ​​vegetale, împreună cu fibre și grăsimi sănătoase. Sunt, de asemenea, o bună sursă de magneziu, zinc, tiamină, potasiu și fosfor. În plus, germenii de grâu sunt bogați în vitamina E, un nutrient esențial cu proprietăți antioxidante. Antioxidanții reduc radicalii liberi din organism, cercetările sugerând că sursele naturale de antioxidanți sunt cele mai bune pentru prevenirea bolilor.
Totodată, germenii de grâu pot ajuta la întărirea imunității și mențin inima și sistemul cardiovascular sănătos. Cerealele integrale pot reduce riscul de boli de inimă și pot ajuta la menținerea unei greutăți sănătoase.

Semințele de cânepă

Se consideră că semințele de cânepă sunt un superaliment. Semințele au un profil nutrițional bogat și oferă o serie de beneficii pentru sănătate. Aceste semințe mici sunt bogate în proteine, fibre și acizi grași sănătoși, inclusiv omega-3 și omega-6, într-un raport avantajos pentru organism. Au efect antioxidant și pot îmbunătăți sănătatea inimii, a pielii și a articulațiilor. Semințele de cânepă conțin aproape la fel de multe proteine ​​ca și soia, fiind sunt o sursă completă de proteine, ceea ce înseamnă că oferă toți cei nouă aminoacizi esențiali.
Semințele de cânepă conțin o întreagă gamă de vitamine și minerale și sunt deosebit de bogate în vitamina E, magneziu, fosfor și potasiu. De asemenea, sunt o sursă de fier, zinc și vitamine B.

Berea

Berea are în compoziție doar ingrediente naturale, ce pot asigura substanțe nutritive și nutrienți valoroși pentru nevoile metabolice ale organismului. Datorită conținutul de malț și hamei, este o importantă sursă de antioxidanți și de fibre solubile.

Totodată, unul dintre ingredientele principale ale berii, cerealele, sunt o bună sursă de vitamine de tip B iar alături de hamei contribuie la întărirea sistemului imunitar. Cerealele, în special orzul, reprezintă o sursă importantă de proteine, fibre și vitamine de tip B. În plus, atunci când sunt respectate cantitățile indicate de un consum moderat de bere și se urmează o dietă alimentară echilibrată, se observă efectele benefice asupra organismului, prin creșterea indicelui de apă din organism, dar și a masei musculare și chiar prin scăderea țesutului adipos.

ȘTIRI VIDEO GdS