Acasă Magazin Mucusul ar putea fi cheia pentru tratarea bolilor colonului si cailor respiratorii

Conform datelor unui nou studiu, exista proteine care controleaza productia de mucoase si care pot fi folositoare in tratarea bolilor de colon si ale cailor respiratorii.

Celulele produc mucus constant, iar atunci cand sunt expuse la un alergen sau la un agent patogen productia este accelerata. Aceasta secretie de mucus este controlata de calciu. Cercetatorii Gerard Cantero-Recasens si Vivek Malhotra si-au propus sa inteleaga cum este secretat mucusul intr-o calitate si cantitate corecta pentru a proiecta proceduri de corectare a defectelor secretiei mucusului.

Rezultatele studiului au fost publicate in ”eLife” si in ”Journal of Biological Chemistry”. Acesta dezvaluie existenta a doua proteine, numite TRPM4 si NCX, care lucreaza impreuna pentru a controla secretia mucusului atat in celulele sanatoase, cat si in celulele derivate de la pacientii cu fibroza chistica. De asemenea, cercetatorii au identificat o a treia proteina, KChIP3, care sesizeaza nivelurile de calciu din celulele sanatoase, pentru a elibera mucusul, proces crucial pentru mentinerea grosimii corecte a stratucul de mucus din colon.

Celulele au abilitatea de a controla cantitatea de mucus pe care o produc in functie de nevoile celulare.

Celulele pot produce cantitati mai mari de mucus daca exista un alergen sau un agent patogen, iar in rest elibereaza mucus constant, pentru a mentine grosimea stratului.

”In prima etapa am facut o scanare a genomului si am identificat 25 de proteine implicate in secretia mucusului in celulele cancerului din colon. Am descoperit ca un anumit grup de proteine se afla pe suprafata celulelor pentru a controla calciul. Exista un senzor de calciu, KChIP3, in interiorul celulelor care controleaza secretia initiala de mucus si este crucial pentru mentinerea unei grosimi corespunzatoare. Daca acest senzor intracelular este distrus, se provoaca o eliberare masiva de mucus din celulele canceroase din colon. Se poate spune ca KChIP3 actioneaza ca o frana pentru a preveni eliberarea mucusului”, explica Cantero-Recasens.

Cercetatorii au analizat mai multe tipuri de celule si au descoperit ca celulele utilizate in procesul prin care este controlata secretia de mucus se gasesc si in colon si in caile respiratorii. Astfel, ar putea fi tratate mai multe boli, precum astmul bronsic, boala pulmonara obstructiva cronica, dar si patologii asociate colonului.

Este ceea ce a ascultat, a văzut, a simţit şi a gândit, fascinată în aceeaşi măsură de culoare, sunet şi cuvânt. E fericită că are puterea să aprecieze frumosul oriunde s-ar ascunde acesta. Gazeta de Sud este pentru ea o echipă fantastică ce o impulsionează să vină cu idei frumoase şi creative.
Exit mobile version