Acasă Local Dolj Inedit în Craiova. Cum ar testa primăria calitatea lucrărilor de pe străzi

Inedit în Craiova. Cum ar testa primăria calitatea lucrărilor de pe străzi

Inedit în Craiova. Primăria a găsit o metodă oarecum neobişnuită de a testa calitatea lucrărilor de pe străzile din oraş. Asta dacă este să ne luăm după declaraţiile primarului Mihail Genoiu.

În ultima şedinţă a Consiliului Local (CL), edilul a fost pus în faţa unei situaţii care se întâlneşte frecvent pe străzile şi parcările proaspăt asfaltate.

La fiecare ploaie, chiar şi de intensitate redusă, apa bălteşte la marginea drumului, pentru că nu „găseşte“ drumul spre canalizare. Şi în unele parcări, unde s-a turnat asfalt, situaţia este similară.

Un exemplu concret a fost prezentat primarului de către consilierul local din partea PNL, Marian Vasile.

După o ploaie uşoară căzută în Craiova la sfârşitul lunii trecute (miercuri, 25 septembrie – n.r.), o zonă a unei parcări din cartierul 1 Mai s-a umplut de apă.

Până a doua zi, apa a rămas în acelaşi loc, deşi parcarea avea guri de canalizare.

Marian Vasile: Vin ploile şi oraşul nostru va fi plin de bălţi, pe lucrări noi de asfaltare

Marian Vasile
Marian Vasile, consilier local PNL

Prilej pentru Marian Vasile de a cere explicaţii executivului, în şedinţa ordinară de Consiliu Local din data de 26 septembrie.

„Când vorbiţi despre asfaltarea străzilor, nu spuneţi niciodată că nu faceţi cum trebuie sistemul pluvial sau că faceţi recepţia şi plătiţi lucrări proaste. Vă şi dau un exemplu concret: o parcare din cartierul 1 Mai, blocurile I28 – I23, care este un lac. Pentru că primăria nu a fost în stare să recepţioneze o lucrare de nivelul anului 2019. Nu înţeleg ce se va întâmpla cu astfel de lucrări. Va trebui să cheltuim alţi bani, ca să facem poduri peste ele? Sau să refacem sistemul rutier? Acest lucru se întâmplă, din păcate, în toată Craiova. Vin ploile şi oraşul nostru va fi plin de bălţi, pe lucrări noi de asfaltare. Chiar aşa de greu este să se dea o pantă, pentru ca apa să nu mai băltească? Chiar aşa de greu este să urmărim aceste firme care lucrează pe străzile din oraşul nostru?“, a întrebat Marian Vasile.

Inedit în Craiova. Metoda „Mihail Genoiu“ de verificare a calităţii asfaltării

Iritat de întrebările consilierului local, primarul Mihail Genoiu i-a cerut acestuia să schimbe tonul interpelării.

„Domnul consilier, vă rog foarte mult. Stau lângă dumneavoastră, vă ascult toate interpelările, dar nu sunt pus aici să mă certaţi. Tonul normal, frumos, luăm în considerare tot ce spuneţi, dar mai piano, aşa!“, a răspuns edilul.

Canalul nou făcut în parcarea din 1 Mai, pentru a se scurge apa care bălteşte

Pentru ca, la finalul interpelărilor, Mihail Genoiu să vină cu o soluţie inedită de a verifica modul în care străzile sau parcările proaspăt asfaltate se vor comporta la ploaie.

Va aştepta să plouă sau va cere inundarea străzii.

Înainte de a semna recepţia, o să aşteptăm să vedem cum se comportă strada la prima ploaie. Eventual, punem constructorul să inunde strada, dacă e nevoie, pentru a vedea cum se scurge apa“, a afirmat Mihail Genoiu.

Ce contracte de asfaltări se derulează în Bănie

În Bănie se derulează în prezent două acorduri-cadru pe patru ani privind modernizarea sau repararea străzilor din oraş.

Unul este acordul-cadru de modernizare a 87 de străzi (între timp au mai fost adăugate şi altele). A fost atribuit în iulie 2018 societăţilor Erpia SA și Construcții Erbașu SA, pentru suma totală cu TVA de 75.316.196 de lei.

Celălalt acord cadru se referă la lucrările de reparaţie şi întreţinere a străzilor, aleilor, parcărilor şi trotuarelor din municipiu.

El a fost atribuit în martie 2019 firmelor craiovene Domarcons SRL şi Erpia SA. Valoarea totală a acestui contract este uriaşă: 157.139.423 de lei, fără TVA.

În parcarea din 1 Mai s-a găsit soluţia pentru ca apa să nu mai băltească

În parcarea cu pricina a lucrat firma Delta ACM, cea care a deţinut precedentele acorduri-cadru de reparare şi întreţinere a străzilor din Craiova.

Lucrarea a fost executată în urmă cu mai bine de un an. De atunci şi până acum nimeni nu a deranjat constructorul în privinţa calităţii lucrării.

După sesizarea făcută de consilierul PNL Marian Vasile, s-a găsit şi soluţia pentru ca parcarea respectivă să nu mai fie inundată la fiecare ploaie. S-a creat o gură nouă de canal, chiar în locul unde băltea apa.

Canal de scurgere a apei, găsit astupat în parcarea din 1 Mai

Cu această ocazie, constructorul a mai găsit o gură de canalizare, care fusese astupată atunci când s-a asfaltat parcarea.

Străzile din cartierul Veterani nu au canalizare pluvială

Revenind la metoda „Mihail Genoiu“, de verificare a calităţii asfaltării, aceasta ar putea fi pusă în aplicare cel mai bine în cartierul Veterani. Aici au fost modernizate o serie de străzi, dar niciuna nu are canalizare pluvială.

Inedit în Craiova. Cum ar testa primăria calitatea asfaltării străzilor. Ar aştepta ploaia ca să vadă dacă se inundă

Conform proiectului, apa de ploaie ar trebui să se ducă direct în pământ, în şanţurile lăsate pe marginea drumului.

Stradă din cartierul Veterani

De altfel, mai mulţi localnici s-au şi întrebat, imediat după asfaltare, ce se va întâmpla cu străzile lor la prima ploaie şi dacă şanţul de pe margine va fi un bun obstacol în calea apelor.

Stradă din cartierul Veterani unde se lucra la amenajarea şanţului de pe margine

Constructorul şi primăria se va convinge de acest lucru la prima ploaie. Asta dacă nu se va apela, mai înainte, la inundarea unei porţiuni de stradă, aşa cum pomenea primarul Mihail Genoiu.

Exit mobile version