Acasă Actualitate Sute de posturi vacante pentru profesori, în prima şedinţă publică de la...

Sute de posturi vacante pentru profesori, în prima şedinţă publică de la ISJ Dolj

Irina Broscaru, inspector şcolar general adjunct în cadrul ISJ Dolj.
Irina Broscaru, inspector şcolar general adjunct în cadrul ISJ Dolj.

Inspectoratul Şcolar Judeţean Dolj organizează astăzi prima şedinţă publică pentru soluţionarea profesorilor titulari care nu mai au normă întreagă, dar şi pentru profesorii restructuraţi. Inspectorii şcolari spun că în această şedinţă, cadrele didactice pot opta doar pentru fracţiunile sau posturile care sunt vacante, fiind disponibile 344 de norme şi 760 de fracţiuni.

Situaţii excepţionale la completare de normă

La nivelul judeţului Dolj, conform datelor de la Inspectoratul Şcolar Judeţean Dolj, sunt 40 de cadre didactice care au nevoie de completarea normelor didactice şi alte 19 cadre didactice care sunt restructurate şi trebuie să obţină în şedinţă publică un nou post pentru a-şi continua activitatea didactică şi în toamnă. Azi este prima şedinţă publică pentru repartizarea pe posturi.


„Şedinţa publică va începe la ora 9. Prioritate au cei care doresc completare de normă. Ei pot să ia doar din posturile incomplete. În cazul în care va fi o situaţie în care nu există fracţiune de normă, atunci putem sparge o catedră şi să dăm completare de normă. Avem şi o situaţie excepţională la completare de normă. Profesorii care sunt în mediul urban şi care au fost trei ani încadraţi pe ore şi acestea sunt viabile încă doi ani, atunci vin în şedinţă publică şi îşi iau acele ore, fără să mai fie nevoie de punctaj. La completări avem profesori de biologie, educaţie fizică şi sport, educaţie muzicală, istorie, geografie, limba franceză, engleză, limba română.

După ce sunt rezolvaţi cei care au nevoie de completare de normă, intră cei restructuraţi. Cei mai mulţi profesori restructuraţi sunt la învăţământul preşcolar şi primar. Ierarhizarea, şi într-un caz şi în altul, se va face pe baza punctajelor obţinute la fişa de evaluare a activităţii” a precizat inspectorul şcolar general adjunct, Irina Broscaru.
Potrivit inspectorilor şcolari, cadrele didactice care participă la prima şedinţă publică pot solicita doar ore sau posturi vacante.
„La nivelul judeţului Dolj avem 344 de posturi vacante şi 760 de posturi vacante incomplete”, a mai precizat inspectorul şcolar general adjunct, Irina Broscaru.

Şcolile cer profesorilor şi peste 100 de puncte

În Dolj, 58 de unităţi şcolare au impus condiţii specifice pentru ocuparea posturilor vacante în perioada de mobilitate până la organizarea concursului de titularizare. În primul rând, unităţile şcolare cer un punctaj minim la evaluarea activităţii. De exemplu, Şcoala Gimnazială „Decebal” din Craiova cere candidaţilor minimum 120 de puncte la fişa de evaluare, dar şi să nu aibă sancţiuni disciplinare în ultimii cinci ani şcolari încheiaţi, calificativul „Foarte Bine” în ultimii cinci ani, gradul didactic I, minim 90 de credite profesionale transferabile şi rezultate deosebite în ultimii doi ani şcolari încheiaţi cu elevii la Evaluarea Naţională, la olimpiade şi concursuri şcolare în specialitatea postului. Şi unele grădiniţe cer punctaj mare la fişa de evaluare. Grădiniţa cu Program Prelungit „Pinocchio” solicită minimum 110 puncte dar şi cursuri de formare profesională de 90 de credite transferabile.


La colegii, în schimb se cer între 90 şi 100 de puncte. Astfel, la Colegiul Naţional „Carol I” din Craiova se cer 100 de puncte, să nu fi fost sancţionat în ultimii cinci ani şi să aibă calificativul foarte bine. La Colegiul Naţional „Fraţii Buzeşti”, în schimb, se cere candidatului mai puţin punctaj la fişa de evaluare, respectiv 90 de puncte. Fişa de evaluare are însă procent de 30%. Pentru a îndeplini condiţiile ocupării unui post se cer dovezi ale competenţelor specifice învăţământului de performanţă în domeniul disciplinei sau a postului în ultimii cinci ani, conform grilei stabilite la nivelul colegiului.


Şi la Colegiul Naţional „Nicolae Titulescu” cerineţele sunt: minimum 90 de puncte la fişa de evaluare, calificativul foarte bine în ultimii trei ani şi cursuri de formare profesionale care să acumuleze minimum 60 de credite. Condiţii specifice au impus şi unităţile şcolare din judeţ şi sunt valabile şi pentru etapele următoare ale mobilităţii.

Exit mobile version