Acasă Local Dolj ISJ Dolj cere şcolilor măsuri individuale la diferenţe de minimum două puncte...

ISJ Dolj cere şcolilor măsuri individuale la diferenţe de minimum două puncte între simulări şi medii

Managerii de şcoli trebuie să prezinte rapoarte cu diferenţelr între mediile din ultimii patru ani şi notele de la simulările judeţene.
Managerii de şcoli trebuie să prezinte rapoarte cu diferenţelr între mediile din ultimii patru ani şi notele de la simulările judeţene.

Conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean Dolj a cerut unităţilor şcolare să facă analiză comparativă între mediile elevilor de la clasă şi rezultatele de la simulările judeţene ale examenelor naţionale, analiză care să fie transmisă şi inspectorilor şcolari. Practic, în analiza pe care o vor face, managerii trebuie să ia în calcul mediile elevilor începând cu anul şcolar 2019-2020. În cazul în care există diferenţe de minimum două puncte între notele de la simulări şi mediile anuale, unităţile de învăţământ trebuie să prezinte şi planuri concrete de recuperare, atât la nivel individual, cât şi la nivel general.

Ce discipline sunt luate în calcul

Analiza comparativă între rezultatele de la clasă şi cele de la simulările judeţene ale examenelor naţionale se face la Evaluarea Naţională la ambele probe de examen, iar la Bacalaureat se iau în calcul rezultatele de la proba scrisă la limba şi literatura română şi cele de la proba obligatorie a profilului. Sunt exceptate rezultatele de la proba la alegere din cadrul examenului naţional de Bacalaureat. Comparaţia se face luând în calcul mediile din ultimii patru ani, adică începând cu anul şcolar 2019-2020. Unităţile şcolare trebuie să întocmească rapoartele cu datele comparative până pe 6 martie.


„În perioada 17 februarie -6 martie 2023, unităţile în care s-a desfăşurat simularea judeţeană a Evaluării Naţionale şi a probelor scrise din cadrul examenului naţional de Bacalaureat vor realiza o analiză comparativă la nivelul unităţii şcolare cu diferenţa dintre mediile de la clasă ale elevilor în anii şcolari 2019-2020, 2020-2021, 2021-2022 şi mediile obţinute de aceştia la simularea judeţeană. Analiza se realizează la Limba şi literatura română şi la Matematică în cazul elevilor care au susţinut simularea judeţeană a Evaluării Naţionale. La liceu, analiza se va face la Limba şi literatura română, matematică şi la istorie”, se arată în adresa scrisă a Inspectoratului Şcolar către unităţile de învăţământ din Craiova şi judeţ.

Măsuri concrete la diferenţe de minimum două puncte


Practic, unităţile şcolare trebuie să raporteze numărul total de elevi care au participat la simulare, dar şi numărul de elevi care au diferenţe dintre mediile anuale şi cele de la simulări între 2 şi 2,99 puncte, numărul de elevi care au diferenţe de rezultate au între 3 şi 3,99 puncte şi numărul de elevi care au înregistrat diferenţe mai mari de patru puncte. În cazul diferenţelor mai mari de două puncte sunt necesare şi măsuri concrete, atât la nivel individual, cât şi la nivel general.


„Raportul înregistrat şi asumat la nivelul unităţii de învăţământ va include şi acţiunile ce urmează a fi întreprinse la nivelul individual şi general în cazul diferenţelor de minimum două puncte faţă de media anuală, pentru fiecare disciplină de examen. Aceste demersuri şi acţiuni vor face parte dintr-un plan de măsuri concrete ce au ca scop îmbunătăţirea rezultatelor elevilor la Evaluarea Naţională şi examenul naţional de Bacalaureat”, se arată în adresa Inspectoratului Şcolar Judeţean Dolj către unităţile şcolare.

Rezultatele simulărilor judeţene vor fi anunţate pe 17 februarie.
Reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean Dolj au anunţat că astfel de analize comparative le vor solicita şi după simulările naţionale. Conform calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei, simularea Evaluării Naţionale se va desfăşura în perioada 20-22 martie, iar simularea Bacalaureatului se va desfăşura în perioada 27-30 martie.

Exit mobile version