Acasă Bani & Afaceri Acord între producători

Acord între producători

Patronatele din industria alimentară au semnat ieri cu reprezentanţii marilor lanţuri de magazine Codul de Bune Practici pentru comerţul cu produse agroalimentare. Codul va intra în vigoare numai după ce Consiliul Concurenţei va confirma că prin conţinutul lui nu se încalcă legislaţia concurenţei. „Este un pas important pentru a civiliza şi a face mai transparent comerţul în aceste reţele mari de distribuţie“, a declarat ministrul agriculturii, Dacian Cioloş, prezent la semnarea documentului.

Din partea supermarketurilor, Codul a fost semnat de reprezentanţii Metro Cash&Carry România SRL, real,-Hypermarket România SRL, România Hypermarket SA, Selgros Cash&Carry SRL, Carrefour România SA, MGV Distri Hiper SA şi Kaufland România SRL.

 

Drepturi, dar şi obligaţii

 

Codul de Bune Practici cuprinde cinci capitole care stabilesc anumite condiţii în relaţia producător-retailer, respectiv negocierile comerciale, preţurile şi condiţiile de plată, promoţii, compensări şi litigii. Semnatarii Codului convin asupra existenţei unui contract-cadru, care va respecta legislaţia în vigoare.

În ceea ce priveşte eliminarea anumitor taxe, în proiectul de Cod se menţionează că distribuitorul nu poate fi obligat să contribuie la costurile de marketing ale magazinului. De asemenea, distribuitorul nu poate fi obligat să contribuie la costurile de deschidere a unui nou magazin, la cele legate de creşterea suprafeţei de vânzare, amenajări şi renovări. De asemenea, dacă retailerul solicită o plată distribuitorului pentru promovarea unui produs, acesta va desfăşura respectiva promoţie numai după primirea acordului scris din partea distribuitorului. Mai mult, baza de calcul a discounturilor şi oricăror alte taxe sau servicii va fi definită în termeni clari şi cuprinsă în contract. Dincolo de obligaţii, retailerii primesc prin acest Cod şi dreptul de a refuza recepţia mărfii, în condiţiile în care aceasta nu îndeplineşte standardele de calitate, nu respectă cantităţile prevăzute în contract sau standardele legate de ambalare şi de etichetare.

Exit mobile version