Acasă Bani & Afaceri Cu CEZ la psihiatru

Cu CEZ la psihiatru

Mii de clienţi ai companiei au primit spre plată facturi deja achitate. Numai în Slatina au fost identificate până acum aproape 1.500 de facturi care trebuie stornate. În alte cazuri, consumatorii se trezesc debranşaţi fără să fi primit facturi sau înştiinţări de debranşare. Revoltat, un client recomandă conducerii companiei un examen psihiatric.

Compania cehă CEZ, furnizorul de energie electrică în Oltenia, şi-a adus clienţii la disperare cu modul haotic în care face facturarea consumurilor. În repetate rânduri, cititorii ne-au sesizat că li se pun în cârcă facturi pe care deja le-au achitat şi că de fiecare dată apar scandaluri cu reprezentanţii companiei. Un client revoltat recomandă conducerii furnizorului de energie un examen psihiatric. „Pe 30 octombrie, am depus o reclamaţie la sediul societăţii din str. Primăverii nr. 18. Ultima factură primită fusese deja achitată şi am găsit în cutia poştală alta, pe care, de asemenea, o plătisem. Ultima citire a contorului a fost făcută pe 19 februarie 2007, iar de atunci nu s-a făcut nici o regularizare, facturându-mi-se de două ori perioada februarie-iulie 2007. Eu le recomand conducătorilor acestei societăţi un examen psihiatric“, a spus Andrei Marin, unul dintre clienţii nemulţumiţi ai CEZ.

Numai în Slatina, reprezentanţii CEZ au identificat 1.500 de facturi care trebuie stornate. Dacă unii primesc facturi în dublu exemplar, alţii nu le primesc deloc. În urmă cu două săptămâni, Elena Jilavu şi Cristina Ghenea au semnalat că au fost debranşate de la reţeaua electrică fără să primească facturile de plată şi înştiinţarea de debranşare aferentă. În aceste cazuri, reprezentanţii CEZ au răspunsuri tip: ori clienţii mint, au primit facturile şi întârzie să le achite, ori poştaşul nu trece prin cartier. Ei susţin că facturile pleacă spre clienţi, dar nu au nici o dovadă că aceştia le şi primesc. Ba, timp de două luni, CEZ a recunoscut că nu a mai emis facturi pentru că îşi pune la punct baza de date cu clienţii.

După lansarea noului sistem de citire/facturare, CEZ a produs altă debandată. Cel puţin 3.000 de clienţi s-au trezit acasă cu înştiinţări de plată, deşi îşi achitaseră la zi facturile. Compania a motivat că nefericiţii au completat greşit datele de identificare, din cauza cărora plăţile nu au fost înregistrate în baza de date. Nici măcar operatorii bancari nu au putut să introducă în mod corect noile codări aplicate de CEZ pe facturi. Clienţii care au pierdut chitanţele nu au avut cum să demonstreze că şi le-au achitat şi au început să fluiere a pagubă.

 

Probleme şi cu furnizarea

 

Cititorii ne-au semnalat şi alte probleme apărute în colaborarea cu CEZ. Spre exemplu, unii dintre ei au probleme cu firmele care execută lucrări pentru companie. Aceste societăţi în multe cazuri produc scurtcircuite care prăjesc aparatura electrică şi electrocasnică, iar păgubiţii nu ştiu cui trebuie să se adreseze. GdS a relatat un caz recent pe această temă. La începutul lunii octombrie, craioveanca Nina Colceriu ne-a sesizat că lucrările de reparaţii efectuate de o asemenea firmă i-au prăjit centrala termică, riscând să-i incendieze locuinţa. Când să facă reclamaţie, CEZ şi compania prestatoare de lucrări au aruncat vina una pe alta. „Firmele care prestează pentru noi depun 10% din valoarea lucrării ca garanţie de bună execuţie, care se returnează după un an. Fonduri pentru acoperirea eventualelor pagube sunt. Dacă în urma intervenţiilor se strică anumite aparate electronice şi electrocasnice, CEZ suportă reparaţiile şi apoi îşi recuperează banii de la firma vinovată“, a declarat ulterior Liana Tătăranu, purtătoarea de cuvânt.

În această vară, craioveni din mai multe cartiere ale oraşului ne-au sesizat că au probleme şi cu furnizarea curentului, care se întrerupe destul de des şi de mult. În alte zone, tensiunea nu era la parametri normali. Reprezentanţii CEZ motivează că problemele au apărut în luna aprilie, când muncitorii firmei HIDROCONSTRUCŢIA, care executau lucrări la canalizarea de pe str. Râului, au avariat cablul de alimentare ce leagă staţia Craiova Sud de Craiova Centru. Din această cauză, aproape 50% din abonaţii craioveni au fost alimentaţi din staţia Craioviţa Nouă, printr-un cablu a cărui durată de viaţă a expirat. Cablul avariat măsoară 3,7 kilometri lungime şi a fost achiziţionat în 2005 contra sumei de 28 de miliarde de lei vechi. Ieri, CEZ a finalizat reparaţiile la avarie, costul lucrărilor fiind de 20.000 de euro. Rămâne de văzut dacă în urma acestor reparaţii vor mai apărea probleme cu furnizarea energiei electrice.

Lucrează din 2001 în presa scrisă și abordează subiecte diverse cum ar fi evenimentele, subiectele sociale, cele legate de administraţia locală, de politică, economie, dar şi investigație. A urmat traininguri pe jurnalism social, politic, acces la informaţii şi investigație, în special cele prin intermediul Centrului pentru Jurnalism Independent (CJI) şi Rise Project.
Exit mobile version