Acasă Actualitate Pasajul Gârlești ridică „bariera” peste calea ferată

Pasajul Gârlești ridică „bariera” peste calea ferată

Aici va fi construit Pasajul Gârlești

Proiectul de peste 66 de milioane de lei al Primăriei Craiova pentru construcția Pasajului de pe strada Gârlești se află în etapa studiului de fezabilitate. Studiul prezintă schițele cu noul obiectiv de infrastructură din Craiova.

Este vorba de un studiu de fezabilitate care va putea fi finanțat din fonduri europene și care presupune realizarea unui proiect de anvergură prin care Bulevardul Dacia va fi legat de Centru de Nord a orașului. În toată această intenție de legare a Centurii de Nord cu Rocada, rezolvarea este pasajul Gârlești, aici trebuie să ajungă culoarul care leagă centura cu strada Teilor și apoi cu bulevardul Carpenului.

Studiul de fezabilitate urmează să fie prezentat Consiliului Local, în ședința care va avea loc joi. Realizarea unui pasaj rutier suprateran peste calea ferată pe strada Gârlești are scopul de a descongestiona traficul în interiorul orașului Craiova se arată în respectivul studiu. Este cunoscut faptul că la acest moment, accesul spre strada Gârlești se face din bulevardul Decebal. Strada continuă peste calea ferată existentă și asigură accesul către cartierul Bordei, iar prin rețeaua de străzi existentă, asigură accesul în centura Craiova Nord. Strada se intersectează cu alte străzi respectiv bulevardul Decebal și străzile din cartierul Bordei, asigurând legătura între acestea. Trebuie precizat că Studiul a prezentat două variante: – pasaj suprateran hobanat și pasaj suprateran cu arc central. A fost aleasă prima variantă, deorece cea de-a doua variantă creează „un dezavantaj zonei limitrofe prin blocarea acceselor la unele proprietăți”.

Pasaj suprateran hobanat

Primăria a optat pentru “pasaj suprateran hobanat și rampe de acces cu pasaj de acces cu suprastructură cu grinzi tip T și pile intermediare circulare prin alegerea soluției”. Un astfel de pasaj hobant este pasajul Ciurel din București sau cel care traversează liniile ferate ale Gării din Brașov.Traseul proiectat are o lungime totală de 360 m și se desfășoară perpendicular pe calea ferată magistrala București-Craiova, în lungul străzii Gârlești.Partea carosabilă proiectată va avea o lățime de 6.50 m încadrată cu trotuare de minim 1.50 m pe fiecare parte, asigurându-se o platformă de minim 9.50m, cu pantă în acoperiș. Strada va fi cu două benzi, câte una pe sens.

Sunt propuse parcări noi în fața blocurilor sub pasaj, iar trotuare vor fi dispuse pe toată lungimea rampelor și a pasajului peste calea ferată. Se vor amenaja 45 de locuri de parcare în zona blocurilor și 30 de locuri în zona caselor. În cea mai mare parte se vor utiliza terenuri aflate în proprietatea municipiului Craiova, dar sunt și excepții cu demolarea unui imobil situat pe partea dreaptă a rampei de coborâre și a unor parcări din fața blocurilor.Valoarea totală a lucrării se ridică la (inclusiv TVA) 66.017.770,00 lei. Din care construcții montaj (C+M) inclusiv TVA costă 59.708.601,00 lei. Durata de execuţie a investiției va fi de 36 de luni.

Exit mobile version