Acasă Actualitate Accidentul Mocăniţei a fost unul grav

Accidentul Mocăniţei a fost unul grav

Accidentul Mocăniţei a fost unul grav

Accidentul Mocăniţei petrecut ieri a fost unul grav, consideră directorul ITM Dragoş Năcuţă. Mocăniţa din Maramureş a deraiat cu 200 de oameni la bord.

Doisprezece turişti care se aflau în vagonul situat în spatele locomotivei au fost transportaţi pentru îngrijiri medicale la cel mai apropiat spital. Accidentul produs pe linia feroviară cu ecartament îngust de pe defileul Văii Vaserului din Munţii Maramureş este unul grav, a declarat directorul Inspectoratului Teritorial de Muncă (ITM) Maramureş, Dragoş Năcuţă.

„Accidentul e foarte grav şi a pus în pericol viaţa turiştilor aflaţi în cele 11 vagoane (…). Noi ne-am autosesizat în urma articolelor apărute în presă, în cursul acestei zile, iar luni, o echipă de inspectori se va deplasa la Vişeu de Sus, împreună cu alţi reprezentaţi ai autorităţilor cu atribuţii de control-verificare. Accidentul feroviar produs încă n-a fost raportat de firma care administrează linia feroviară. În teren urmează să verificăm dacă au fost respectate normele de protecţie a muncii specifice acestui domeniu”, a spus Dragoş Năcuţă.

Au fost demarate anchete

Trenul Mocăniţa ar trebui să circule cu restricţie de viteză, având în vedere că temperatura din cursul zilei de sâmbătă a fost de aproape 30 de grade Celsius, potrivit lui Dragoş Năcuţă.

„Din primele noastre informaţii, cunoaştem că trenul ar fi trebuit să aibă o limită de viteză între 15-20 km/h, având în vedere temperatura ridicată din timpul zilei, cât şi faptul că întreg traficul feroviar se desfăşoară pe o linie cu ecartament îngust. Abia în urma unor concluzii venite şi din partea autorităţilor de reglementare din domeniul feroviar o să ne putem pronunţa asupra situaţiei de la Vişeu de Sus”, a precizat Dragoş Năcuţă.

Un reprezentat al Companiei Căilor Ferate Forestiere (CFF), care exploatează trenul Mocăniţa, a precizat pentru Agerpres că în cel mai scurt timp va fi demarată o anchetă internă pentru a descoperi cauzele producerii incidentului feroviar.

Exit mobile version