http://www.youtube.com/watch?v=74COwGRc_kA
Cu o taxă de doar 100 de lei şi cu acordul a jumătate plus unu îţi poţi face asociaţie pe scara de bloc. Astfel ai posibilitatea să scapi de cheltuieli administrative nejustificate, să plăteşti salarii de peste 2.500 de lei pentru administratorul de la asociaţia de proprietari.Prezenţi în cadrul emisiunii „Viaţa la Bloc” Ion Pătrulescu, preşedintele Uniunii Asociaţiilor de proprietari 2012, Craiova , Dumitru Stoian, proprietar în blocul I21, cartier Rovine şi Zisis Stilos, proprietar în blocul 59 A1, cartier Craioviţa Nouă au explicat care sunt paşi ce trebuie urmaţi ca să-ţi constitui asociaţie pe scara de bloc. Totodată cei doi proprietari au explicat care au fost motivele pentru care au decis să se desprindă din asociaţiile mai mari,care numără sute de apartamente. Unele dintre aceste motive sunt salarii mari plătite celor aleşi să-i reprezinte şi celor angajaţi la asociaţia din care fac parte, restanţierii din a căror cauză s-au trezit fără utilităţi deşi în blocul în care stau sunt cu plata întreţinerii la zi. Pentru constituirea unei astfel de asociaţii proprietariipot apela la firmele specializate în administrarea condominiilor, la un jurist sau îi pot delega pe unii dintre vecinii lor.
Iată care sunt paşii pe care proprietarii trebuie să-i parcurgă:
1. Întrunirea proprietarilor pentru stabilirea acţiunilor necesare constituirii asociaţiei de proprietari, fiind necesar acordul a jumătate plus unu dintre proprietari;
2. Înscrierea proprietăţii în registrele de carte funciară sau, acolo unde acestea nu sunt constituite, în registrele de transcripţiuni imobiliare, la birourile de publicitate imobiliară ale judecătoriilor;
3. Organizarea şi desfăşurarea adunării generale de constituire a asociaţiei de proprietari;
4. Legalizarea statutului şi a acordului de asociere şi depunerea actelor de înregistrare a asociaţiei de proprietari la judecătorie, în vederea obţinerii sentinţei judecătoreşti de înfiinţare;
5. Comandarea ştampilelor;
6. Deschiderea unui cont la o societate bancară;
7. Înregistrarea la Administraţia Financiară;
8. Încheierea contractelor cu furnizorii de utilităţi edilitar-gospodăreşti (apă-canal, termoficare, gaz, electricitate, salubritate);
9. Preluarea patrimoniului de către asociaţia de proprietari de la asociaţia de locatari.