Acasă Actualitate Biff, amendată şi pe strada Horia

Biff, amendată şi pe strada Horia

Spărgătorii de străzi din Bănie sunt pe lista neagră a municipalităţii, după ce inspectorii primăriei au constatat că doar aproximativ 65% din carosabilul şi trotuarele distruse pentru introducerea reţelelor în 2007 au mai fost aduse la forma iniţială.

După ce a scăpat, provizoriu numai, din strada Principatele Unite din Craiova, unde a încasat două sancţiuni de la Poliţia Rutieră pentru crearea de obstacole pe drumul public în timp ce realiza o reţea de gaz metan, Biff Internaţional Piteşti s-a împiedicat pe Horia, unde a fost amendată cu 2.500 de lei de primărie, de această dată pentru o lucrare finalizată „neconform STAS“, după cum a arătat Dan Dobrescu, şeful Corpului de control gospodărire comunală al municipalităţii. În plus, Biff Internaţional Piteşti nu va mai primi prelungiri ale autorizaţiilor în baza cărora prestează în Bănie, au mai precizat funcţionarii publici. Menţionăm că şantierul de pe Principatele Unite s-a întins nepermis de mult, iar starea finală a carosabilului lasă de dorit, în opinia inspectorilor, care au notificat deja firma Biff să-l refacă. Directorul din Craiova al Biff Internaţional Piteşti, Marian Neagu, afirmă că pe strada Principatele Unite nu e nici o problemă, asfaltul e OK. „Nu ştiu de ce spun asta. Puteţi vedea că nu există gropi. Noi ne-am ţinut de promisiune“, a susţinut Neagu. În legătură cu evenimentul de pe strada Horia, şeful Biff crede că e o exagerare a primăriei: „Într-adevăr, acolo a fost o mică problemă cu un cablu, pe care a trebuit să-l dezgropăm. S-a rezolvat în timp util“. Doar că, în teren, şi nu numai în cazul Biff, lucrurile nu stau niciodată cum cred sau vor operatorii titulari de autorizaţii, ci aşa cum le fac să stea constructorii din umbră – firmele specializate în reparaţii asfaltice – care au contracte babane, dar îşi văd liniştiţi de alte afaceri.

Cruce pe drumuri

Asfaltul de pe strada Principatele Unite a fost refăcut în mare parte chiar de Biff Internaţional Piteşti, deşi firma are contract cu Ancorad Oltenia SA, societatea care era obligată să acopere şi să finiseze artera. Marian Neagu, de la Biff, nu ascunde că a folosit utilajele firmei pentru o treabă care trebuia făcută de Ancorad. „Important era să terminăm drumul, nu să aşteptăm neapărat până când partenerul nostru să mobilizeze tot ce are nevoie. Are mult de lucru“, a spus Neagu. Acesta a recunoscut astfel o realitate cruntă a Craiovei: străzile sunt sparte cu condiţia ca solicitantul să aibă contract cu o firmă specializată, dar sunt reabilitate cum şi de cine s-o putea.
De altfel, Ancorad Oltenia SA s-a mai aflat în dizgraţia oficialilor din Bănie, după ce a lucrat de mântuială pe unele tronsoane de drum. La sediul Ancorad ni s-a comunicat că şeful de şantier e pe teren şi cel mai probabil nu poate fi găsit la firmă în cursul zilei, iar directorului general putem să-i scriem pe mail, fiindcă sigur nu-l vom putea găsi. Din nefericire, primăria nu se poate atinge de împăraţii drumurilor de vreme ce nu aceştia au solicitat autorizaţiile, chiar dacă mare parte din carosabilul şi trotuarele sparte în 2007 şi „aduse, teoretic, la forma iniţială“ nu mai sunt cum au fost. „Cam 65% din asfaltul distrus pentru astfel de lucrări este complet refăcut“, a apreciat şeful Biroului administrare şi întreţinere drumuri, Nicu Crecorian. Acesta a precizat că la evaluare nu s-a luat în calcul şi calupul de lucrări al Hidroconstrucţia SA, din pricina specificului şi a dimensiunilor şantierelor. Tot ce poate face primăria este să-i verifice şi
să-i sancţioneze pe aceia care nu refac în termen străzile Craiovei, acţiuni care se vor concentra, începând de luni, într-o veritabilă campanie, după cum au declarat reprezentanţii primăriei.
 

Exit mobile version