Acasă Tehnologie Black Friday 5 sfaturi pentru eficientizarea livrărilor de Black Friday

5 sfaturi pentru eficientizarea livrărilor de Black Friday

5 sfaturi pentru eficientizarea livrărilor de Black Friday

Un startup-ul local ce optimizează interacțiunile dintre retaileri și curieri, a lansat un ghid de recomandări pentru magazinele online, dar și cele fizice, pentru eficientizarea livrărilor în perioada de Black Friday, potrivit startupcafe.

În contextul în care industria globală de ecommerce a înregistrat un avans considerabil în ultimele luni, perioadă marcată de pandemia de COVID-19, specialiștii Innoship anticipează o creștere însemnată a vânzărilor online și în România, în special de Black Friday.

De obicei, magazinele online se pregătesc de Black Friday cu săptămâni bune înainte. Cele mai multe își planifică achiziția de stocuri, stabilesc atent politica de prețuri și discounturi, și își pun la punct strategia de comunicare și campaniile de marketing. Însă, puțini sunt cei care investesc energie și resurse ca procesul de livrare a comenzilor să fie executat corect. În fiecare an, foarte mulți consumatori se declară nemulțumiți de livrare, fie comanda nu a ajuns la timp, fie a ajuns incompletă, iar retailerii se confruntă cu o rată crescută de expedieri returnate și, într-un final, o profitabilitate scăzută.

Când sunt mulți curieri… performanța de livrare crește

Dacă folosești serviciile unei singure companii de curierat, te expui constant riscului ca procesul de livrare să nu răspundă exigențelor clienților tăi. În momentul în care firma de curierat nu livrează eficient într-o anumită zonă geografică, comenzile nu ajung la timp la client. Recomandarea Innoship pentru magazinele online este de a colabora cu mai multe companii de curierat, indiferent de mărimea sau specificul magazinului online.

Alocă eficient comenzile către curieri și automatizează procesul pentru a economisi timp

În cazul unui volum ridicat de comenzi, cum este perioada de Black Friday, este imposibil ca procesul manual de distribuire a comenzilor către serviciile de curierat să fie mai eficient decât același proces realizat instant de algoritmi de machine learning. Evident, un sistem automatizat este mult mai rapid în alocarea eficientă a comenzilor. În plus, algoritmii au capacitatea de a ține cont de mai multe variabile în același timp, fie că vorbim de cost, calitate sau alte reguli specifice business-ului.

Standard e ok, dar de ce să nu profiți de modalitățile alternative de livrare

Multe firme de curierat și-au extins portofoliul de servicii de livrare cu metode alternative: same-day, next-day, standard, locker, pick-up point, livrare internațională, etc. Innoship recomandă retailerilor adoptarea acestor opțiuni de livrare alternative, care s-ar putea dovedi mai rapide și mai eficiente decât cele clasice. Magazinele online pot apela la mai multe companii de curierat pentru a-și diversifica modalitățile de livrare sau pot folosi un serviciu care le integrează pe toate, de la toți curierii.

Cu cât este mai clar procesul de livrare, cu atât poți lua decizii mai bune în timp real

După ce au plecat coletele către clienți, pentru retaileri începe procesul de monitorizare a livrărilor. Un volum ridicat de comenzi este asociat, de obicei, și cu dificultatea obținerii unei imagini de ansamblu complete și corecte asupra procesului de livrare.

Pentru a putea analiza calitatea serviciilor de curierat, este necesar ca fluxul de informații să fie furnizat în mod constant, automat, astfel încât comercianții să poată vedea în timp real situația fiecărei comenzi, sub forma unor rapoarte centralizate și actualizate. Fiind în permanență în control și cu acces instant la statusul comenzilor și rambursurilor, retailerii vor putea lua decizii în timp real pentru a îmbunătăți experiența clienților.

Comunicarea este cheia succesului

Atunci când plasăm o comandă, vrem să știm când va ajunge, dacă apar întârzieri, iar când magazinul online ne ignoră, devenim impacientați. Iar asta ne enervează la culme!

Consumatorii din ziua de azi vor transparență și asumare din partea retailerilor. Dacă apar întârzieri, ei preferă să știe, decât să fie ignorați. Dar pentru a putea comunica în timp util, e necesar ca magazinele online să aibă un sistem bine pus la punct, care să poată trimite alerte și notificări imediat când comenzile întâmpină dificultăți.Parallax

Exit mobile version