Raliul Dakar a debutat în forţă



Chiar dacă nu se mai desfăşoară pe continentul african, competiţia a rămas la fel de spectaculoasă, din cauza dificultăţilor întâmpinate de competitori în America de Sud.

 

Raliul Dakar, cel mai dificil test al întrecerilor off-road, s-a mutat din Africa pentru prima dată, având ca destinaţie America de Sud în ediţia din 2009 a faimosului raid. Amauri Sport Organization

s-a văzut nevoit să anuleze ediţia din 2008, din cauza unor ameninţări teroriste, din acelaşi motiv cursa părăsind continentul african pentru 2009. Lipsiţi de grija atacurilor teroriste în America de Sud, organizatorii au fost nevoiţi să definitiveze traseul şi să obţină aprobări în timp record. Aceştia au acoperit 12.000 de kilometri pentru acest lucru, dar au spus că autorităţile au fost cooperante, acordând întreg sprijinul competiţiei. A fost luată în calcul şi protejarea mediului înconjurător, ruta ocolind rezervaţiile naturale din Chile.

 

Spectacolul nu va lipsi

 

Cea de-a 31-a cursă a Raliului Dakar a debutat sâmbătă, la Buenos Aires, şi se va încheia tot în capitala Argentinei, după 9.574 de kilometri, pe 18 ianuarie. Ediţia 2009 a celei mai dure curse off-road de pe planetă este compusă din zece etape desfăşurate în Argentina şi încă trei în Chile. Cele 230 de motociclete, 30 de quad-uri, 188 de maşini şi 82 de camioane înscrise în competiţie vor ajunge în Patagonia, apoi vor traversa Anzii şi deşertul Atacama din Chile, ajungând de la Oceanul Atlantic la Oceanul Pacific, competitorii fiind nevoiţi să înfrunte condiţii diverse.

„Deşertul Atacama, Patagonia şi Anzii vor oferi obstacole inedite. Va fi şi nisip, un lucru tipic pentru Dakar, iar în Argentina şi Chile suntem siguri că sunt toate condiţiile care au făcut faimos Dakarul. Avem unul dintre cele mai bune trasee din istoria cursei“, a afirmat directorul de concurs, Etienne Lavigne, punctând faptul că situaţia politică şi nivelul securităţii din Mauritania fac imposibilă o eventuală revenire a cursei în Africa de Vest, în viitorul apropiat.

 


Românii, prezenţi la start

 

La fel ca şi în ediţiile trecute, România a avut şi ea reprezentanţi la startul acestei ediţii a Raliului Dakar. Emanuel Gyenes, Marcel Butuza, Romeo Duicu, componenţi ai Vectra Racing Team, au debutat la categoria moto. Alex Gărbâcea a fost iniţial în echipa pentru Dakar, dar s-a accidentat în noiembrie la antrenamentele desfăşurate în Franţa şi locul său a fost luat de Romeo Duicu. În echipa braşoveană mai sunt înscrişi Davide Casteau (locul doi la Dakar 2007), Frans Verhoeven, Francisco Lopez şi Phillipe Cottet. Vectra este considerată cea mai puternică echipă privată înscrisă la această ediţie a Dakarului şi şi-a propus câştigarea competiţiei rezervate echipelor.

Gabi Nicolae şi copilotul său, Alexandru Bojica, din nefericire, nu au putut onora Dakarul 2009 la categoria auto. După pregătiri intense prin participarea la două etape din Dakar Series, Team Dakar România s-a văzut nevoită să rămână acasă din motive financiare. Costul înscrierii la categoria moto a fost de 13.000 de euro, iar la auto a fost de 23.000 de euro, tarifele fiind neschimbate faţă de ediţia precedentă.

 

Gyenes, pe locul 95 după prima etapă

 

Pilotul român Emanuel Gyenes a terminat pe locul 95 prima etapă a Raliului Dakar, desfăşurată între Buenos Aires şi Santa Rosa de la Pampa, după ce l-a ajutat pe coechipierul său de la echipa Vectra Racing, francezul David Casteau, cu roata sa. Vicecampion în Raliul Dakar ediţia 2007, Casteau şi-a înţepat cauciucul din spate al motocicletei şi a fost nevoit să se întoarcă la punctul de control CP2, unde a fost aşteptat de coechipierul său, Emanuel Gyenes. Românul i-a împrumutat roata din spate francezului şi a aşteptat să primească apoi asistenţă.

David Casteu a terminat prima etapă pe poziţia 68 a clasamentului, în timp ce românul s-a situat pe 95, la o oră, 15 minute şi 29 de secunde de primul clasat, spaniolul Marc Coma.

Emanuel Gyenes a luat ieri startul în a doua etapă a Raliului Dakar, care se desfăşoară între Santa Rosa de la Pampa şi Puerto Madryn.



Comenteaza acum

Alte stiri

Sumarul ediției de luni, 5 ianuarie 2009

Actualitate

» Fiul jurnalistului Sorin Rosca Stanescu s-a sinucis
» Tarifele RCA au crescut cu 10-30%
» Autorităţile de sănătate publică vor fi reorganizate ca direcţii de sănătate
» Angajaţii de la stat care cumulează pensia cu salariul trebuie să decidă în 15 zile la care renunţă
» Românii pot obţine paşapoarte electronice
» Craiova explozivă
» A început „măcelul“ la Alro
» Războiul gazelor
» La Mulţi Ani de negură!

Local

» Scurte ştiri
» Tineri răniţi într-un grav accident
» Cal salvat de pompieri
» Poleiul face victime
» Scurte stiri
» Noi restricţii pentru fumători
» Româncă rănită în Fâşia Gaza
» Sistemul local de burse de merit, modificat
» Acciza a mărit preţul carburanţilor
» Omorâţi în taxi
» Revelion cu peripeţii la Salvare
» Sârbă guvernamentală pe muzica lui Băsescu
» Ordonanţa pentru sancţionarea discriminării este neconstituţională
» Datoriile către magistraţi, amânate după 31 martie

Dolj

» Un nou dosar pentru doljeanul Cioroianu

Sport

» Memorialul „Florin Berceanu“, la primele confruntări
» Pandurii, între ştiinţa jocului şi tehnologie
» Ion Crăciunescu: Sunt lucruri grave în fotbalul românesc
» Scurte ştiri
» Adriano a fost amendat cu 150.000 de euro
» Zenga are încredere în potenţialul Cataniei
» Mutu, printre protagonişti
» Chelsea s-a făcut de râs în Cupa Angliei
» Atlete bulgare, suspendate
» Pau Gasol, cel mai bun baschetbalist european
» Kawasaki se retrage din Moto GP
» Murray s-a impus la Abu Dhabi
» Handbalistele de la SCM, din nou la lucru
» România, codaşă
» Moses i-a luat centura lui Kobori
» Niculescu, învinsă de Pironkova
» Raluca Dumitraşcu, în Top 10
» Kovacs şi-a început mandatul
» Raliul Dakar a debutat în forţă

Bani & Afaceri

» Demisia, momentul schimbării
» Început de an cu concedieri
» Maximum 4.000 de lei pentru creşterea copilului
» Scad contribuţiile angajaţilor
» Doljchim, prima victimă în cazul gazului rusesc?

Opinii

» Ce nu va fi în 2009
» Din dorinţele unui 2009 european

Top