12.3 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăSportRăzboi Ferarri - McLaren la Nurburgring

Război Ferarri – McLaren la Nurburgring

Marele Premiu al Europei se anunţă spectaculos. După ce au reuşit să mai reducă din diferenţa care-i separă de liderul Hamilton, Massa şi Raikkonen speră acum să facă un pas decisiv pentru detronarea britanicului.

Circuitul de la Nurburgring (Germania) va găzdui astăzi Marele Premiu de Formula 1 al Europei, al zecelea al sezonului, cursa fiind programată de la ora 15.00 (TVR 1). Aşa cum ne-au obişnuit şi până acum, echipele McLaren-Mercedes şi Ferrari vor fi din nou în prim-plan. Duelul celor două scuderii a început de vineri după-amiază, când au fost programate primele două sesiuni ale antrenamentelor cronometrate. Prima dintre ele a fost dominată de liderul la zi al clasamentului piloţilor, Lewis Hamilton, care a înregistrat cel mai bun timp, un minut, 32 de secunde şi 515 miimi. Britanicul de la McLaren a fost urmat de finlandezul Kimi Raikkonen de la Ferrari, la o distanţă de 236 de miimi. Al treilea timp (1’32"932) i-a aparţinut campionului mondial en-titre, spaniolul Fernando Alonso (McLaren). Abia al şaselea s-a clasat cel de-al doilea pilot de la Ferrari, brazilianul Felipe Massa.
După prima sesiune dominată de liderul clasamentului general, la a doua ieşire pe circuitul de la Nurburgring a fost rândul lui Kimi Raikkonen să bifeze cel mai bun timp. Finlandezul a oprit cronometrul la 1’33"339 şi l-a devansat pe Hamilton, care a parcurs un tur de circuit în 1’33"478. Al treilea a fost Massa (1’33"590), urmat de Alonso (1’33"637). Practic, cei mai buni patru timpi au aparţinut echipelor care domină în prezent F1, Ferrari şi McLaren. Au urmat maşinile Toyota, conduse de Ralf Schumacher (1’33"668) şi Jarno Trulli (1’33"746).

„Trebuie să mai lucrăm la manevrabilitate“

După cele două sesiuni de antrenamente libere, Kimi Raikkonen (Ferrari) s-a declarat mulţumit de prestaţia sa şi a monopostului pus la dispoziţie de Ferrari. Nordicul a lăsat însă să se înţeleagă că este loc şi de mai bine: „Sunt destul de mulţumit de evoluţia de astăzi. Am dovedit încă o dată că suntem competitivi pe acest circuit şi trebuie să aşteptăm cursa pentru a afla exact la ce nivel ne aflăm în comparaţie cu rivalii noştri. Cred că este loc şi de mai bine în ceea ce priveşte manevrabilitatea maşinii. Vremea şi în special vântul destul de puternic au complicat puţin sesiunea a doua, dar nu am de ce să mă plâng, deoarece condiţiile au fost aceleaşi pentru toată lumea“, a declarat Raikkonen.
Declaraţiile lui Felipe Massa au semănat cu cele ale colegului său de la Ferrari: „Per ansamblu, a fost o zi destul de bună. Cred ca avem o maşină competitivă. Ca de obicei, aşteptăm o luptă echilibrată cu principalii noştri rivali, dar putem face faţă. Am făcut îmbunătăţiri la set-up-ul maşinii în a doua sesiunea, dar mai avem de lucru, mai ales în privinţa performanţelor pe primul tur cronometrat. E păcat că, la ultima încercare a mea, cu pneurile mai moi, am avut parte de trafic, iar pista a fost încă alunecoasă din cauza ploii şi vântul a îngreunat lucrurile“.

Şi Hamilton s-a plâns de ploaie

Lewis Hamilton susţine că, la antrenamentele libere de la Nurburgring, echipa sa a acordat o atenţie sporită pneurilor, iar britanicul s-a plâns, la fel ca Rikkonen şi Massa, de condiţiile meteorologice în care s-a disputat a doua sesiune. „Ne-am concentrat în special asupra evaluării pneurilor şi asupra set-up-ului general. Munca noastră a fost serios afectată de vremea ploioasă. Cu toate acestea, am găsit un balans bun repede şi sunt mulţumit în general de maşină. Am introdus câteva modificări la capitolul aerodinamică, în acest week-end, care până acum par să funcţioneze bine şi ştiu că echipa a muncit foarte mult de la disputarea cursei de la Silverstone şi până în prezent. Având în vedere că, în ultimul timp, n-am mai alergat pe o pistă în curs de uscare, am ieşit pe circuit pentru a câştiga mai multă experienţă, gândindu-ne că în astfel de condiţii s-ar putea disputa chiar cursa“, a spus Hamilton.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS