16.2 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăSportIstanbul Park, un circuit misterios

Istanbul Park, un circuit misterios

Curbe rapide, linii drepte lungi şi noul regulament privind numărul de cauciucuri pe care au voie să le folosească. La asta se aşteaptă piloţii de MotoGP cu şapte zile înaintea Marelui Premiu al Turciei, care nu a fost niciodată adjudecat de multiplul campion mondial Valentino Rossi.

În week-end-ul viitor, oraşul Istanbul va organiza pentru a treia oară o etapă din motomondialul de viteză şi tot atunci va avea loc şi al treilea Grand Prix din noua eră a motoarelor de 800cc de la clasa MotoGP. Cursa din Turcia este învăluită în mister, deoarece pe circuitul de la Istanbul nici una dintre echipe nu a efectuat teste înainte de începerea noului sezon şi randamentul motocicletelor pe această pistă este încă necunoscut. În plus, pentru prima dată la Istanbul va acţiona noul regulament, care limitează numărul de cauciucuri pe care fiecare pilot are voie să le folosească pe parcursul antrenamentelor libere, calificărilor şi cursei.
Septuplul campion mondial, italianul Valentino Rossi, de la Yamaha, va avea la dispoziţie, împreună cu coechipierul său, americanul Colin Edwards, numai 17 cauciucuri posterioare şi 14 anterioare pentru cele patru ore de antrenamente, pentru cele 25 de minute în care se dispută calificările şi pentru cele 22 de tururi ale cursei. Michelin va pune la dispoziţie pneuri diferite, construite din diverse amestecuri şi va rămâne la latitudinea fiecărui team să aleagă modelul cu care să abordeze spectaculosul circuit, care măsoară 5,378 kilometri şi are drept caracteristică faptul că se „aleargă“ în sensul opus acelor de ceasornic.

Rossi nu s-a impus niciodată la Istanbul
Istanbul Park este unul dintre circuitele din calendarul 2007 pe care Valentino Rossi nu s-a impus niciodată la clasa regină MotoGP, celelalte fiind Laguna Seca din Statele Unite şi Misano din Italia, care în această stagiune va găzdui din nou un Grand Prix după o pauză de 17 ani.
„Cursele din Turcia şi China nu-mi plac. La Istanbul nu am câştigat niciodată, dar acolo este un circuit frumos, care are câteva curbe rapide. Dacă motocicleta va merge bine, cred că de data aceasta o să fac o cursă bună. Anul trecut am făcut o eroare la începutul cursei, care m-a costat clasarea pe podium. În acest an, nu voi mai repeta acea greşeală. Sezonul este lung, iar scopul nostru este să ne clasăm pe podium la toate cursele“, a spus „Doctorul“.
Rossi a explicat şi pe ce se bazează când spune că în 2007 va avea o prestaţie mai bună la Istanbul: „Puterea motorului este foarte importantă la curse precum cea de la Istanbul, unde pe circuit liniile drepte sunt lungi. Mecanicii de la Yamaha au încercat să găsească soluţii noi pentru îmbunătăţirea motorului, după cursa de la Jerez, şi se observă o schimbare în bine. Un alt lucru important va fi la Istanbul alegerea cauciucurilor potrivite. Nu am efectuat niciodată teste aici şi alegerea cauciurilor va cântări mult în cursă“.
Coechipierul lui Rossi, Collin Edwards, care nu a mai urcat pe podium din urmă cu un an, când a avut o prestaţie bună în China, a fost cam de aceeaşi părere cu „Il Dottore“: „Toată lumea vorbeşte despre importanţa cauciucurilor la Istanbul. Dar toţi suntem în aceeaşi barcă. Nimeni nu a făcut teste pe acest circuit şi fiecare va trebui să-şi asume riscuri în alegerea cauciucurilor. Trebuie însă să avem încredere în Michelin“.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS